Ny kategori.

Så här sista lördagen innan julafton kommer jag med en ny kategori som jag borde skapat för länge sedan. "Felicia tipsar" det kommer förhoppningsvis komma nya uppdateringar i den kategorin ofta och med massa bra tips. Först ut är mitt eget smoothie-recept. Såå gott!


Det här är egentligen inget recept, jag gjorde det bara lite så där. Och det är mitt absolut värdefullaste tips när det gäller smoothies. Ta bara saker som du tycker om och känn vad som är lagom. Lagom är bäst. Trots det kommer här ett ungefärligt recept på vääääääääärldens godaste.

Du behöver:
Frusen mango
Frusna hallon
Apelsin juice
Isbitar
Någon form av mixer, blender eller mixerstav.

Gör så här!
Blanda lagom mängd juice, mango och hallon.
Tillsätt sedan några isbitar och mixa.

Häll upp i ett fint glas och voilá. Det är färdigt.

Om du lyckas få till lagom mängd av alla ingredienser kommer din smoothie bli delicious. Min smakade exakt som sånna smoothies man köper på ex. Wayne's Coffe eller liknande.
Smakupplevelsen höjs så klart om man dricker i ett sugrör och när drycken är väl kyld. Därav isbitarna. Om man inte vill dricka allt på en gång kan man ställa i kylskåp men då måste man röra om när man sedan ska dricka det. Det är godast.

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0