Okej eller inte?

Jag känner mig lite kluven inför ett visst dilemma. Att låta andra kopiera mina anteckningar eller svar efter en lektion..

En person i min klass frågade om det var ok att kopiera mina svar på repitionsfrågorna. Jag sa ja på en gång. Men egentligen tycker jag inte det är rätt. Har man varit på lektionerna får man ta sitt eget ansvar. Eller prata med läraren. Men jag var helt enkelt för snäll idag. Och det är skillnad om man varit sjuk/ledig under lektionen i fråga. Då tycker jag det är okej. För jag skulle ju vilja kopiera någon annas anteckningar om jag inte kunnat vara med på en lektion.

Men om man känner att sina egna inte är tillräckliga, eller inte har hängt med på lektionen och det börjar bli mindre och mindre tid inför ett prov. Ska man då få kopiera rakt av. I en kopieringsmaskin. Om personen i fråga hade frågat om det var ok att kolla på mina anteckningar för att se om de var någorlunda matchande mot mina så hade det känts bättre.

Fast samtidigt ska man väll inte straffa någon om de vill försöka få bra betyg. Eller jag vet inte. alla borde ta sitt eget ansvar. Och särskilt eftersom att våran lärare visat alla svaren på OverHead. Då hade ju alla som missat något chans att skriva av exakt. Men kanske inte riktigt orkade då.

Så nu vill jag veta era åsikter om detta! Kopiera eller inte, vad är okej. Vad är inte okej?

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sv; Åhh tack Felicia, det var väldigt gulligt av dig :) <33

2008-12-08 @ 20:02:34
URL: http://duesoetast.blogg.se/
Postat av: yasmine

nej, det är inte okej. Hur kul är det om man anstränger sig för att visa läraren att man presterat bra under lektionen om en annan kommer med samma svar och anteckningar? inte alls kul.

man måste ju utmärka sig för att läraren ska uppmärksamma din begåvning :) puss

2008-12-08 @ 21:04:16
URL: http://yasminejanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0