Oro inför betygen? Nono.

Denna termin är det den första terminen som jag får betyg. Riktigt betyg i skalan IG-MVG. Jag kan inte direkt säga att jag är nervös - för det är jag inte. Men lite..ja..pirrig är jag nog. Lite spänd och enormt nyfiken på vad jag kommer att få.

Och även om jag har kapaciteten att få MVG i ganska många ämnen kommer jag inte få många den här terminen. Ytterlännässkolans lärare ger ytterst sällan MVG första terminen i åttan. Det gör de bara inte. Vi har inte hunnit med att nå fram till målen som krävs för MVG. Så i år räknar jag med mest VG, men som jag redan vet får jag MVG i engelska. Och det mina vänner, är något som jag är superglad över. Och stolt över mig själv!

Min spanska lärare gjorde klart för oss att vi INTE alls får några MVG denna termin (jag ska vara ärlig - jag hade faktiskt trott att jag skulle få det). Vi är helt enkelt för dåliga. Innan hon tog över oss som klass hade vi knappt en sjätteklassares kunskap i spanska. Det hade vi antaligen inte, vi har ju inte direkt haft tur med bra lärare i ämnet spanska. Det är synd! Och nu när vi haft Claudia ett tag har vi tagit igen sjukt bra, men vi ligger strax under vad en normal åtta ska kunna. Det var ju himla bra att hon berättade det, annars hade jag blivit enormt besviken över ett VG på betygspappret!

Nu har jag en fråga, till alla (stackars?) åttondeklassare som får sina första betyg inom en snar framtid. Hur känns det?

Kommentarer
Postat av: . malin

jag tycker faktiskt att det ska bli riktigt riktigt kul med betyg för en gångs skull. :) Jag är inte precis nervös eftersom vi redan fått reda på dom flesta betygen, men ändå så pirrar det i magen, knepigt :)

2008-12-14 @ 17:02:15
URL: http://maalun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0