MVG:erna får vänta..

Jag ber om ursäkt i förväg, det blir lite mycket betyg snack just nu. Men det cirkulerar mycket i min hjärna just nu, dessutom känner man spänningen på lektionerna. Vi får som jag tidigare sagt betyg för första gången på fredag.

Hade betyg-snack med min SO/Svenska-lärare Malin idag. Hon berömde mig och sa att jag är otroligt begåvad i Svenska. Vem blir inte glad över att höra sådant? Trots det ger hon inga betyg i Svenska den här terminen. Om jag förstod det rätt, dvs. Men hon sa att jag ligger på ett mycket starkt VG men om jag fortsätter i samma spår får jag MVG nästa termin. Ungefär samma visa som i de flesta ämnen. I SO får vi däremot betyg. Men endast i Historia och Geografi. Jag fick VG även i de ämnena, men som alla lärare säger. Det  blir troligtvis MVG nästa termin, om jag fortsätter i samma spår. Och det är klart att jag gör det.

Min matte/idrotts-lärare Lasse sa några få ord på lektionen idag, som även de gjorde mig glad.
-jag vill veta vad jag får för betyg den här terminen.
-Det vet du ju redan, Felicia.
-Vad är det som krävs för...
-Fortsätt i samma spår som nu.
Lasse ger ingen i 8b MVG i matte den här terminen, så kanske att ni kan lista ut själva vilket betyg jag får HT-08..och slutligen VT-09 också. Jag längtar.

Nu när jag faktiskt är igång med det här betygsnacket kan jag dela med mig av ett litet samtal jag och min mattelärare hade igår.
-Finns det möjlighet att få MVG i matte den här terminen?
-Ja, men jag ger inget.
-Jag tycker faktiskt att jag förtjänar ett MVG nästa termin!
Då säger Lasse lite tyst - Vet du, det tycker jag med.

Det verkar ju som att mitt betygs papper kommer bestå av mestadels VG:n denna termin, men nästa termin. Då ska ni få se på andra bullar! :) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0