"Galen i Jul" - bokstavligen.

Det blir ingen film som jag tänkt mig, jag sitter istället insvept i mitt duntäcke och lyssnar på inget annat än julmusik. Så härligt! Och så klart har jag tagit av mig mina kläder jag hade idag, det  blev röda strumpbyxor som en liten jul-touch när vi hade julavslutning och allting. :)

Jag har istället stickade strumpbyxor och en tunika. Lite mer bekvämt alltså.

Hoppas inte all min julklänsla är slut till onsdag, det som fattas är pepparkakor. Men tyvärr har min lillebror ätit upp alla! Fy, Linus!

Ett beteende som är återkommande hos mig de senaste jularna är att jag blir tokstressad över alla saker jag bara måste se på tv. Sånna här egentligen väldigt dåliga julfilmer som jag måste se, bara för att det är jul. Samma sak varje år, och de är ju precis samtidigt allihopa också. Typiskt. Jag börjar redan ladda upp med diverse Tv-guider och checka vilka tider som gäller i år. Vilken himla tur att vi har en inspelningsbar boxer, då kan jag se några av alla dessa saker lite i efterhand. Viktigast är att jag får se dem. Framförallt Grinchen, det är ett måste. Trots att jag har sett den massor av gånger och tillochmed har köpt den på dvd måste jag se den på Kanal5. Visst är jag helt galen? Samtidigt tycker jag ju att man ska umgås med sin släkt och familj under hela julhelgen. Alla är inte lika jul-films frälsta som jag.

Sorry la familia jag måste se julfilmer och diverse repriser som är samma varje år. Dokumentären "Galen i Jul" inräknad. Och så klart Kalle på julafton, men det är så självklart att jag inte ens hade tänkt nämna det.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åh jag håller totalt med dig om det du säger om grinchen :D Den är att absolut mååste!

puss

2008-12-19 @ 18:04:47
URL: http://saranathalie.blogg.se/
Postat av: johanna

Jag måste också se Grinchen varje år på 5:an ;P Det är ett måste enligt mig! ;)

2008-12-19 @ 18:33:24
URL: http://modofreak.blogg.se/
Postat av: johanna

svar: Ja du har helt rätt om att det va vår förra lärare:P

2008-12-19 @ 19:09:44
URL: http://modofreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0