Jag är fortfarande i chock!

Det blir inte mycket bloggning idag, tyvärr. Resten av eftermiddagen ska ägnas åt Engelska. Har prov imorgon och jag SKA få MVG. För även om jag vet att jag får mvg den här terminen kan jag ju inte bara slappna av och tänka att allt är lugnt. Jag vill absolut inte sänka mitt betyg till nästa termin. Så, det blir likamycket pluggning som vanligt! Fast denna gång handlar det mest om att komma ihåg saker. Men om man gör de oregelbundna verben till en ramsa går det nog finemang. "Do did done!" Jag ska faktiskt erkänna att jag kommer ihåg nästan exakt ordföljden från i sexan när vi också hade prov på detta.
"Do did done, speak spoke spoken" osv. Haha.

Lunchen i skolan är inte den bästa, tvärtom. Okej, detta kanske har och göra med att jag har höga krav och är van med bra mat. Men ändå. Men idag var jag helt i chock. Vi fick biff och klyftpotatis. Just det K-L-Y-F-T-P-O-T-A-T-I-S-! Som dessutom var helt okej. Det har aldrig någonsin hänt förut. Jag har aldrig ätit klyftpotatis i skolan. Haha, för mig är detta stort. Och jätte bra, någon måste blivit inspirerade av "Matakuten" på tv och fixat detta. Hoppas verkligen att utvecklingen går så här bra frammåt!

På idrotten idag hade vi innebandy, egentligen skulle vi haft gladiatorerna igen men eftersom vi var så lite elever med (3 tjejer + 5 killar) gick inte det. Innebandy är ingen direkt favorit hos mig, till en början var det ganska trist faktiskt..men sen efter ett tag sa min lärare att jag skulle byta lag och efter det blev det mycket roligare!! Jag gjorde tillochmed ett mål. Och det var riktigt snyggt dessutom, bra jobbat av mig.

Nä, engelska var det va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0