På med diskhandskarna bara!

Hej-hallå!
Kom alldeles nyss hem. Har bara hunnit duscha snabbt (idrott är sista lektionen och min morfar var snäll och skjutsade hem mig så jag kan duscha och fixa mig hemma istället - mycket smidigare än skolans äckliga duschar!) och druckit ett stort glas kolsyrat vatten. Det var verkligen välbehövligt. Kolsyrat vatten är hundra gånger bättre än vanligt. :)

Imorgon har jag Franska Revolutionen-prov och engelska läxförhör. Det känns ganska lugnt. Sen är det helg, nästan. Förutom att jag går till 10.40 på fredag har vi luciafirande. Alltså ska vi äta lussebullar och sedan kolla på luciatåget. Efter det leka lite i simbassängen och sen..ja då är det helg! Och bara en vecka kvar till jullovet.

Fick idag reda på att vi ska städa hela hemkunskapen imorgon. Kul? Verkligen inte. Särskilt eftersom jag (+karin, ja några till också så klart) innan sommarlovet verkligen tokstädade hemkunskapen. Alla elever hjälper sin mentor att städa någonstans och eftersom jag alltid haft hemkunskapslärare som mentorer har det ju varit där jag städat. Efter den dagen hade hemkunskapen aldrig någonsin varit så ren. Smutsen rann och jag var verkligen äcklad. Och imorgon ska vi göra om det. Städa, städa städa. Men jag får väll ha mina (enbart till hemkunskapen nyinköpta) rosa plasthandskar. Och ja, ni får gärna tycka att jag är himla konstig som har köpt och har med mig diskhandskar. Men sån är jag, mina är åtminstone rosa!

Kommentarer
Postat av: Fredde

hittade ett gammalt inlägg här, har du kvar handskarna? ballt med egna i plugget!

2009-11-30 @ 17:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0