Dröm en dröm

Jag drömmer ofta väldigt konstiga drömmar. Och de är ännu konstigare när jag sen försöker förklara för någon (läs:mamma). Trots det kommer här ett försök till att förklara en dröm jag hade i natt.

Jag och en massa släkt jag har på min farmors sida var bjudna på något konstig julbord med underhållning. När vi kommer dit är hela lokalen (som är enorm!) nästan helt full och vi får gå in via scenen. Där sitter hela The Challis och repar inför sitt framträdande. Får då veta att den andra tjejen som ska uppträda (det var konstigt nog klass 8A's Malin...) är lite hes så hon kan inte riktigt sjunga. Arrangörerna har trots så många människor fixat plats till oss längst fram. Vi får sitta lite ihopträngt, men ändå. Min vän Karin har plats bredvid mig, en glad överraskning!

Bandet börjar spela, men inte deras vanliga musik. Heller inte julmusik, det är dansbands musik. Och eftersom vi sitter så nära scenen pratar Mirai (som spelar i The Challis) med oss under hela spelningen. Bl a att någon tidning ringt upp democh vill göra en intervju och att Karin ska vara med på någon sorts grej i den tidningen. Hon blir såklart väldigt chockad. (Jag med!) Deras spelning tar slut väldigt snabbt, efter tre låtar tog de sitt pick och pack och lämnade scenen. In kommer då Malin med tre äldre steppdansare och börjar dansa typ Flamenco eftersom hon inte kan sjunga.

Hur det fortsatte kommer jag inte ihåg. Galet var det iaf.. Haha, jag drömmer ju alltid så där konstigt. Typiskt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0