Gubben Noak goes remixed.

Äntligen hemma från skolan, fast dagen har inte kännts såå himla dryg som tisdagar brukar vara. Det har mest varit så att jag tänkt att nu är det tisdag. Alltid så dryga, men de har det inte varit. Och det är ju bra!

Tidigare berättade jag att vi skulle ha fysikprov idag, men jag hade uppfatat det fel och provet är imorgon. Oooh! Jag är inte så nervös, det känns som om jag kan det mesta. Tror jag åtminstone.

Så vi gjorde något annat än vanlig lektion idag på no-lektionen. Vi skulle göra musik! Närmare bestämt "Gubben Noak" med hjälp av provrör, provrörställning och vatten. Lätt som en plätt? Verkligen inte! Tanken var att vi skulle använda provrören som panflöjtar och blåsa i dem för att få ljud. Min grupp, jag + Felix, Jesper och Per, hade det lite svårt med just den låten. Vi är väll inga musikaliska underbarn direkt. Haha, så vi satte ihop en egen melodi och framförde den med stolthet, right? Vi hade kul, publiken skrattade och ja..ingen klagade alls. Jag tycker faktiskt att det var riktigt smart gjort av oss - för vi kunde inte den riktiga så istället för att bara skita i uppgiten använde vi oss av våra kreativa sidor och remixade Gubben Noak. Den behövde ju faktiskt få lite nytt liv. :D

Förutom att plugga fysik resten av dagen ska jag även kolla på tv. Ikväll är det ju Desperate Housewives. Super bra :)

Imorgon har jag dessutom sovmorgon. Great!

Kommentarer
Postat av: Ulrica Bylund

Hej!

Oj så mycket som händer för dig som jag får veta i bloggen. Det är ju riktigt kul att läsa. Jag tycker nyss att vi sågs men oj vad tiden går fort. VART ÄR ÖNSKELISTAN!? Linus och du har ett uppdrag till en stackars moster. Vill också säga att du fått till layouten på bloggen så himla coolt. Nu är det ju ännu roligare att läsa. Många kramar från moster

2008-11-25 @ 20:04:45
URL: http://felicialovgrens.blogg.se/
Postat av: johanna

SV: ja det känns ungefär som de:P

2008-11-25 @ 22:17:06
URL: http://modofreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0