En tisdag som alla andra...

Cirka 22 timmar och 30 minuter har gått från igår, då jag gjorde mitt "välkommen"-inlägg. Jag har tänkt att fixa lite med bloggens design också. Just nu är den bara vit och verkligen trist. Och opersonlig.

Eftersom jag tillbringar den mesta av min tid i skolan kommer ni antagligen få läsa en hel del om det. Till att börja med kan jag ju berätta lite kort om dagens skolgång. Som vanligt för oss 8b:are är tisdagarna (och torsdagarna) dryga skoldagar. Vi går som längst (14.50 respektive 15.50) de här dagarna och har de flesta ämnena. Dessutom med bara 10 minuters raster mellan. Men vi ska absolut inte klaga, i sjuan klagade vi på de lååånga rasterna och lååånga dagarna. Nu är det andra saker som gäller. Hursomhelst var det en proppfull dag med massor av lektioner. Det har varit en väldigt..teoretisk dag känns det som. Om man bortser från filmen vi ser på spanskan och den labben vi gjorde i fysik.

Den som har lagt matematik som sista ämne tänkte nog inte riktigt till då, det är nämligen inte speciellt bra. Matte är bäst efter lunchen. Nej, nu ska jag inte klaga. Fick tillbaka mitt matteprov idag också. Jag är ganska nöjd med mitt resultat, 24/28 är faktiskt mer än jag förväntade mig. Bäst är så klart full pott men eftersom att godkänt nivån låg på ungefär 10 rätt kan man ju säga att jag fixade det galant. Dessvärre "dissade" min lärare mig idag. "Jag dissar dig lite idag Felicia" var hans ord. Jag fick vänta i princip hela lektionen på lite hjälp. Det är verkligen fel, jag förstår inte riktigt hur de tänker. Vi som är lite duktigare och självgående får vara i en speciellgrupp med en lärare som inte är utbildad mattelärare. De utbildade går till de som har betygsvarning och behöver extra mycket hjälp. Men hallå?! Vi behöver ju också hjälp, även om det inte är lika ofta så kanske med svårare uppgifter och problem. Det är verkligen dåligt. Alla har väll rätt till en utbildad lärare, jag får känslan av att den här läraren bara är där för att kolla att vi sköter oss och inte går därifrån.

Men för att återgå till dagens lektion (då vi som tur är hade min ordinarie utbildade mattelärare) då jag blev dissad, det var förmodligen för att han hjälpte de som har problem och behöver mer hjälp men det jag behövde hjälp med var ju busenkelt. Det tog några sekunder att leda in mig på rätt spår. Om han då skulle hjälpt mig först hade jag inte behövt sitta där hela lektionen för att bara vänta. Jag menar förståss inte att de som behöver mer hjälp inte ska få sin hjälp, alla ska få hjälp. Även vi som faktiskt inte behöver den så ofta, och som i mitt fall oftast bara behöver komma in i rätt spår sen kan jag lära mig själv. Ojojoj, så mycket åsikter jag har!

Från skolan och hem till massor av läxor, hjälp! Svenska, So och engelska ska vara klara till torsdag. Och dessutom ligger jag lite efter i det mesta pga av att jag var sjuk (kände mig nästintill döende stundtals..men det var så klart inte riktigt sanningsenligt) förra veckan. Det blev ett himla långt inlägg dessutom, ännu längre av att jag skriver de här orden nu. Därför sätter jag stopp HÄR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0