Felicia fixar allt!

Egentligen är jag heelt slutkörd efter denna dag men samtidigt har jag en massa energi. Jag har verkligen varit duktig idag, det kan jag och förhoppningsvis några andra 8b:are också intyga om. Så klart ska jag berätta allt för er!

Tanken var egentligen att jag skulle ha en helt vanlig skoldag till 15.50 idag. Men jag ändrade på det.

På torsdagar har vi matte indelat i hur mycket hjälp man behöver.. de där grupperna ni vet. Men idag var de två utbildade mattelärarna lediga och kvar fanns då kvinnan som jag då ska ha. Men eftersom att vi är en "stor" grupp, typ 40 pers? (A+B)
hade hon lektion med 8A och ja..vi fick någon vikarie. Hon var inte utbildad och kunde verkligen ingen matematik. Den andra kvinnan kan ju lite åtminstone. Så vi skulle likagärna kunnat ha den lektionen inställd. Efter det kom spanskan och det var en vanlig lektion. När jag sen är på väg mot mitt skåp möts jag av någon 8b:are (Jesper?) som säger att våran SO är inställd. Jaha tänker jag, och följer med som publik (eller Idol-jury som någon sa) när några tjejer ska träna inför ett sångframträdande de ska ha på gudstjänsten de ska gå på genom konfirmationen.

sedan möts jag av min klassföreståndare/mentor Malin som börjar prata om att flytta lektioner hit och dit. Angelica och jag blir väldigt peppade och börjar då fixa och trixa. Vi sprang upp och ner på expeditionen, försökte prata med alla i klassen (vilket var himla svårt eftersom många gått hem). Det vi försökte göra var att flytta hemkunskapen och engelskan, och att hela klassen skulle göra färdigt en uppgift i svenska på EPA-tiden (Eget Planerat Arbete)

Alla i personalen på ytterlännässkolan var ju inte direkt samarbetsvilliga, himla tur för oss att det kom en annan vuxen och pratade lite så att en viss annan person började lyssna. Ni anar inte vilken dag jag haft, 20 st 14-15åringar är inte direkt lätta att hålla reda på. Haha.

Så ni elever på ytterlännässkolan som sett mig springa omkring lite överallt idag får förklaringen här. Haha. Och dessutom var min svenska lärare inte ens medveten om allt detta eftersom hon var på möte någonstans. När jag tillslut fick tag på hennes mobilnummer sa hon att det var ok att vi fixade det så här. Allting går om man sammarbetar ju.

Angelica och jag styrde verkligen dagen, och tack vare det fick nästan alla i klassen sluta 2 timmar tidigare. Resten fick sluta ungefär 1 timme tidigare (alla har inte samma engelska lärare).

Jag ber om ursäkt för ett himla konstigt inlägg, har så mycket att berätta. Oj oj. Så mycket ord på en gång. Hela dagen har varit galen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0