En gång en vinnare, alltid en vinnare.

Hallå där! :)

Kan ni gissa vad jag gjort idag? En del av er kan säkert det, de har ju gjort precis samma sak. Men för resten av er ska jag så klart berätta. Alla på ytterlännässkolan hade idag typ idrottsdag. Man fick välja helt själv om man ville åka till Paradisbadet (som är ett slags äventyrsbad), rida på hästar, spela badminton eller gå en långpromenad. Jag hade så klart valt badminton. Det är kul! Jag valde det förra året också. Vi spelade dubbel-turnering och jag och min vän Sofhia spelade tillsammans. Vi spelar superbra tillsammans. Vi är en himla bra kombintation när det gäller badminton! I våran grupp vann i alla matcher, 3 stycken närmare bestämt. Efter det spelades det matcher där alla 1:or i varje grupp mötte varandra, likaså 2:or 3:or och 4:orna. Eftersom vi vunnit våran grupp fick vi hårdast motstånd och förlorade dessvärre de två matcher som skulle spelas. Jag tycker ändå att vi gjorde det mycket bra. Totalt kom vi ju på tredje plats!

Det som dock var mycket märkligt var rangordningen på priser. Alla som vunnit sin grupp fick pris. Så trots att man förlorat alla matcher från början men vunnit de senare fick man pris. Jag menar inte att jag är missunsam mot de som fick sånna priser. Jag tycker bara att vi som kom trea borde få pris. Aja. Jag kom även tvåa i rund-badminton. Jag var så otroligt förvånad när jag skulle spela finalen mot Viggo, hade ingen kontroll alls över bollen (heter det boll här också?). Jag vann ju inte, men ändå. Det gick betydligt bättre än förväntat!

Just nu borde jag egentligen befinna mig i församlingshemmet för konfirmation. Men jag har så mycket annat att göra, läxor exempelvis. Och dessutom ska jag troligtvis sluta. Det är inte riktigt min grej.

Imorgon är det en tuff skoldag, 3 läxor ska lämnas in + att jag och Karin ska redovisa ett SO grupparbete vi gjort. Det kommer så klart att gå jätte bra. Jag är nästan aldrig orolig inför redovisningar. Det får gå som det går helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

sv: ja jag lovar det är skitlätt;P för ett tag sen kunde inte jag heller;P Fattade nada ;O

2008-11-12 @ 17:36:08
URL: http://modofreak.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag håller med om att det va konstig prisutdelning men det va ju till fördel för mig och Karin :) Jag tycker att både ettan, tvåan och trean skulle ha fått och sen ettorna i dom "dåligare" grupperna.

2008-11-12 @ 17:36:53
URL: http://modofreak.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag slutade i konfan idag ;p

2008-11-12 @ 18:08:20
URL: http://sofiaalundgren.blogg.se/
Postat av: Keith

Badminton!!!!!!!!! Given utmaning när utomhussäsong står för dörren! Du kommer inte undan Felicia.

Min dubbelpartner är given - Bittis. Du väljer självklart själv din spelpartner.

2008-11-12 @ 22:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0