Förkylning - människans ständiga följeslagare?

Usch, jag börjar tyvärr tyvärr bli sjuk igen. Denna gång är det någon form av förkylning, jag kom egentligen hem för flera timmar sedan (ungefär klockan 11). Sedan dess har jag mest legat under ett varmt duntäcke och druckit te. Jag känner hur det spänner i huvudet och min hals gör så ont att jag dör. Dessutom känns det som om jag ska nysa precis hela tiden!
Aaaah, jag avskyr att jag jämt blir sjuk på hösten/våren. Visserligen har det hunnit bli vinter men den här förkylningen var väll lite försenad I guess.

Det var antagligen sjukt dumt av mig att vara med på badet idag. Men jag kände att jag vill få det bortgjort. Annars har jag ju det kvar senare. Och det är bara jobbigt. Jag får väll skylla mig själv lite. Men ingen kan komma och säga saker som "Du har haft för lite kläder på dig" eller liknande. För det har jag absolut inte. Min varma vinterjacka har jag använt ett bra tag, och jag har nästan alltid någon form av kofta på mig. Allt för att inte bli sjuk. Men..så jag det ändå. Jobbigt..!

Min lillebror spelar tennis just nu. Det är någon form av tävling, TG Open om jag inte minns fel. Jag är inte speciellt intresserad om jag ska vara ärlig. Men hoppas att det går bra för honom. Linus spelar både i singel och dubbel-klass. Första gången som dubbel spelare. Det går nog finemang.

Nu ska jag ta mig tillbaka till mitt täcke. Ha en trevlig helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0