Mer taggning till folket

Jag är faktiskt riktigt bra på att organisera saker, det är lättast på datorer. Har suttit och sorterat diverse bilder och taggat (dvs. markerat vilka som finns med på bilden) och lagt upp i olika mappar. Taggningen är ett verktyg jag annars bara använt på facebook, men det är faktiskt riktigt bra. Säg att jag vill ha en bild på min mormor, då behöver jag inte sitta och leta i tusentals år för att hitta bilderna utan det är bara att klicka fram alla mormor bilder. Smart va?

Har ägnat mig åt att sortera in alla skolbilder, bilder som jag fotar i skolan. Det tar sin tid och alla ska hinna taggas.

Först i mappar om 6b,7b,8b och sedan hösttermin eller vårtermin. Allt för att göra saker enklare. Det här är sånt man aldrig hinner göra annars, men man borde göra det oftare. More taggning till folket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0