Musikhistoria är fakta, inte kunskap.

Hej igen, måste tyvärr meddela att det inte bli någon "Dagen i bilder" idag. Sorry. Fotade ingenting idag. synd, jag ska bli bättre. Bloggar-Felicia är fortfarande idésprudlande.

Vi arbetar som ni vet med musikhistoria på musiklektionerna. Det är bland de tråkigaste jag gjort, ja det tycker vi alla. Men idag var faktiskt värsta lektionen. Vi har ett häfte med info om allt vi ska kunna. Renässans medeltid klacissm osv. Idag skulle vi alla sitta vid bänkar och göra en egen sammanfattning. Om det viktigaste. Hur ska vi kunna veta vad som är viktigast? Sammanfattningar vill vi i 8b ha, men de ska vara skrivna av lärare. Eller åtminstone av någon med koll! Desssutom är allt så himla rörigt i det där häftet. Snälla nån, vad är egentligen mening med att kunna allt sånt här? Onödigt vetande. Det är inte kunskap, det är fakta. Fakta är sånt man kan slå upp i böcker eller kolla på internet om man vill veta. Alltså inte nödvändigt vetande, inte kunskap. Och vet ni vem som upplyst mig om detta? Min vän Amandas mamma, hon borde veta. Hon är rektor!

Hade även första spanskalektionen efter fiaskot före påsklovet. Det kommer ni säkert ihåg? Det är alltid lika dant, efter prov (då vi alltid blir upprörda) skärper hon sig och uppför sig jätte trevligt. Kommer med pedagogiska förklaringar, är snäll och glad. Samma visa varje gång. Planeringen verkar ganska bra. Vi har knappt några lektioner kvar den här terminen! Jag fick även tillbaka mitt prov. Jag blev verkligen chockad. Enormt chockad. Jag fick 38,5 av 40 möjliga. Det är alltså mvg. Hjälp! Jag som inte förväntat mig mer än godkänt. Kände mig ju hur förvirrad som hellst efter provet. Jises.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0