Spanska my god.

Jag behöver skriva av mig lite. Det gäller som så många andra gånger våran spanska. Den gör mig (och många andra) helt galen. C, som är våran lärare är speciell. Det vet vi. Provet idag var extremt konstigt, inte alls som någon förväntat sig. Man borde inte tycka att det är något problem med att översätta meningar på spanska när man går i åttan men med våran lärar-historia är det faktiskt det. En stor del av dagens prov var att översätta meningar från svenska till spanska. Kan tyckas låta som en enkel grej men icke sa nicke. Har man bara fått meningar från boken som har en betydelse är det ganska komplicerat att ändra till exempelvis "Jag kommer till festen (Voy a la fiesta)" och sedan skriva meningen. "När kommer han till festen" Jag tycker att det var för svårt för våran nivå. Med det här provet nöjer jag mig definitivt med ett G (skulle aldrig kunna tro att de orden kommer från min mun).

Innan lektionen kände jag verkligen inga positiva känslor alls (konstigt med tanke på mitt vanliga humor och positiva inställning till det mesta). Jag var inte alls redo för prov. Även fast jag pluggat. Men det är så svårt med spanska, det är lummig och man vet inte vad man ska plugga på. Aaah!
 Fy!

Det är iaf avklarat och jag får förhoppningsvis inte omprov (det skulle vara första gången någonsin för mig i sånna fall). Blir det omprov kommer jag gå under, det vore tragiskt. Kan ni tänka er mig, med ett omprov? Nej, inte jag heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0