Blåmåndag

Hallå där sunshines, "stilla veckan" har precis börjat. Idag är det blåmåndag eller svartmåndag. Detta betyder alltså att det är skärtorsdag på torsdag och påsklov för stora delar av landet. (Notera att jag inte visste all denna information helt utantill utan var tvungen att kolla upp det på google)

Min måndag har varit bra. Precis som en vanlig måndag. Försöker känna ett lugn i denna vecka fylld med skolarbete. Har ju spanska prov imorgon och jag måste verkligen plugga! Det kommer gå galant eller väldigt dåligt. Claudia ger oss alltid väldigt enkla prov men efter förra provet tror jag att hon kommer höja nivån. Hursomhellst är det ända vi kan göra att hoppas på det bästa. Önska varandra lycka till och hoppas att varenda en av oss får VG. För jag tar för givet att precis alla, varenda en, i årskurs åtta ska klara godkänt i Spanska som vi har med C. Det borde vi göra!

Dagens roligaste var helt klart delar av Svenska lektionen. Vi skulle egentligen skrivit på en avslutande skrivuppgift om böcker vi har läst. Jag och Karin som tänkt göra det mesta av uppgiften hemma (det är lättast så) pratade om skrivuppgiften idag istället. Funderade kring ordval och blabla. De flesta andra arbetade på bra. Vi hade vikarie och hon tyckte antagligen att vissa av oss pratade lite för mycket. (Man skulle kunna säga att jag, Karin, Felix och Jesper skulle kunna ta på oss det ansvaret...) Iaf, när vikarien kom in och sa ungefär "ni har bara två lektioner kvar att skriva på så använd tiden väl, kom inte och säg att ni inte haft någon tid på er osv." svarade Felix med att visa upp pappret som instruktionerna står på och sa ungefär "Det är typ 100 rader och bara på de här två raderna har jag skrivit ett A4, allting kommer bli typ 50 A4 ju!" Jag och Karin skrattade som aldrig förr. Bra sagt och vi fick oss ett underhållande skratt. Det var dagens roligast kommentar. Definitivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0