Årets första vårdag

Hallå där,
igår var det sista mars och årets absolut sista vinterdag. jag kände det verkligen, alltså är det årets första vårdag idag. Det har verkligen känts i hela kroppen, så himla härligt. Solen skiner, snön smälter..ja det är verkligen på gång att bli vår. Jag tar tillbaka allt jag någonsin sagt om att det kommer vara snö till midsommar.

Den här bilden är ifrån igår, årets sista vinterdag. Fotad från ett fönster på våning två i skolan, snöhögen ni ser uppifrån är typ 2 meter hög. Så ännu är det inte vår. Det kommer inte vara riktigt vår förrän den där högen är borta, kom ihåg mina ord.

Idag hade vi låtsas nationella prov på matten. Det är ju faktiskt ett år kvar för oss
94or, men ändå. Det här var bara för att öva. Bra. vi fick göra prov som 89-orna gjort. Vi gjorde dom i par. Jag, Karin + Sofh fick göra B2, alla var ganska enkla. Förutom en uppgift som man skulle använda phytagoras sats i. Vi har inte ens pratat någonting om hypotenusor osv. Men Lasse förklarade så då blev det inte så svårt, jag känner ingen stress eller press inför Nationella nästa år. Särskilt inte matematik delen. Det kommer gå bra.

Nu ska jag fortsätta skriva på min "Teenage Report" i Engelska som ska vara färdig på tisdag. Det kommer gå bra, tror jag. Lycka till. Och njut av solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0