Allt är jobbigt

Hej på er, hur är det med er idag?
Med mig är det så där (trots att solen faktiskt skiner!). Jag är trött, har ont i magen (vet inte ens varför), måste plugga SO och som om inte det vore nog har jag så klart (ingen är väll förvånad?) fått med mig en förkylning från det jag trodde var sommaren. Malmö alltså. Amandas förkylning i combo med att jag har haft betydligt mindre kläder än vad jag är van vid var kanske inte så himla bra. Är därför hängig. Den här förkylningen ger dock lite omväxling från mina tidigare förkylningsepidimier det här året. Det är mest snorigt i näsan (jag vet, det är sånt ni inte vill veta..) och ont i halsen. Ingen hosta alltså. Men en massa nysningar hela tiden. Åhhå vad jobbigt. Tur att jag bara ska ligga hemma och ta hand om mig själv idag.

Igår var jag i Örnsköldsvik, hela dagen! Min bror hade tennistävling (något seriespel tror jag plus lagtävling) så jag agerade snäll storasyster och följde med. (Det fanns vissa baktankar om shopping också...) Tennishallen var iskall alltså ett till minus för min stackars förkylning. Och tiden för shopping blev minimal. Hittade en bikini dock. Och en väska till min laptop!!! Har letat som en galning överallt väldigt länge och det är så himla svårt att hitta snygga väskor till 17". Men äntligen! En från Fred Perry. :D Men jag köpte den inte, var inte helt säker på måtten och ville avvakta. Har nu kollat på internet och den passar! Fantastiskt härligt. Jag blev galet glad.

Imorgon är det back to business som gäller. Eller åtminstone back to ytterlännässkolan. Åh vad vi alla älskar våran kära Ytterlännässkola! (Ironi) men nu efter påsklovet kommer allt flyta på enormt snabbt. Det är ju skolavslutning när som hellst. Det betyder att jag måste börja fundera på skolavslutningskläder och skor. Svårt men himla kul för min klädsjäl. Dessutom fyller min kära bror år på skolavslutningen. Vad ska jag planera för honom? Allsång med "Ja må han leva" i kyrkan kanske? Isånna fall får jag hyra in min vän Sofhia så hon får sjunga. (Videon på youtube har i skrivande stund hela 653 visningar!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0