Mardrömsdag

Nedan kommer ett långt klagande inlägg, det är mitt sätt att avreagera mig. Läs om du har lust.

Det har varit en riktigt jobbig dag. På alla sätt. Alla åttor har först varit på miljövisning på Ådalsskolan, gymnasieskolan i våran Kommun. Det var trist. Gick bara runt där utan att få veta särskilt mycket om programmen. Vi fick inte välja grupper själva. Min blev som tur är inte allt för hemsk. Våran guide pratade inte särskilt mycket och det var nästintill folktom var vi än gick. Jag vann en bok, tror inte att jag kommer läsa den. Är oerhört tacksam över att inte vunnit den där solstolen som stackars Ida vann..

Dagen fortsatte som vanligt på skolan och ingen ville vara kvar. Minst 80 % av 8b måste ha känt för att åka hem istället för de 3 lektioner som var kvar.

Ikväll är det möte om gymnasiet för föräldrar och elever. Det är det enda som vi kommer få veta. Inger säger att det inte kommer folk när vi går i nian och informerar men Malin säger att det gör det. Vem ska man tro på? Jag har valt att lite på min mentor, Malin alltså.

Vi har så sjukt mycket saker i skolan de kommande 6 veckorna. Jag är så stressad och irriterad, det känns som om jag går in i väggen snart. Imorgon är det dessutom ett jobbigt NO prov. Jag måste helt enkelt välja. Möte som gäller gymnasiet eller plugga inför ett viktigt kemi prov. Det känns som om Stefan (min lärare) blir sur och låter det påverka betyget om jag flyttar fram provet imorgon eftersom jag inte hunnit plugga tillräckligt och jaa.. Allt är jobbigt. Svårt att förklara är det också.

Det är inte som i vanliga fall att vi har en massa ett tag sedan vet man att det blir lugnt någon vecka. Det är nya prov/läxor precis varenda dag i 6 veckor frammåt. Jag som inte nöjer mig med G får så klart jobba hårdast!

Jag har alltid velat ha bra betyg i skolan, jag har alltid haft bra betyg. Jag har aldrig fått ett IG på ett prov, jag har aldrig fått "bara" godkänt. Det är oerhört viktigt för mig att få mina betyg. Jag har heller aldrig haft press på mig från någon annan att få MVG, jag tycker inte att jag är en sämre människa om jag får ett G på ett prov men jag vill ha det där MVG:et. Och jag vet att jag kan. Men det krävs lite mer. Jag kan ärligt talat säga att jag inte nöjer mig med mindre än MVG i matte, svenska, engelska, religion, historia, geografi, samhällskunskap, spanska, kemi, fysik, biologi. Det vore heller inte fel med högsta betyg i hemkunskap, slöjd, teknik. Det är om jag inte räknar fel 14 MVG. Resten av ämnena nöjer jag mig med VG. Ja, jag har höga krav. Jag vill ha de där betygen. De är viktiga för mig. Man kan diskutera om jag sätter hög press på mig själv eller inte. Men jag tycker inte att jag sätter press på mig själv. Jag skulle aldrig låta mig pressas att nå betygen. Jag nöjer mig bara inte med mindre, jag kämpar till jag får det jag vill ha. Jag får ofta som jag vill.

Usch, och som Stefan sa. Det är kanske dåligt planerat av er att sista kvällen ska vara avgörande. Ja, det är dåligt planerat men det spelar ingen roll. Jag har pluggat det här tidigare men jag vill ha alla plugg tillfällen som går. Det är under sista kvällen man lär sig de där detaljerna som skiljer G från VG/MVG. Det är sånt man glömmer efter ett tag. Grunderna sitter men detaljerna glöms. Jag har inget annat sätt att lära mig på. Det funkar inte för mig att lära sig detaljerna så bra att de sitter no matter what. Jag avskyr att känna mig stressad. Mitt minne fungerar inte bäst under stress.

Sofia sa en bra sak idag. Det är lika bra att vi sover kvar på skolan. Håller så himla mycket med om det, de tar ju ändå bara tid att åka hem. Man måste ändå plugga så fort man kommer hem. Ta dit lite dynor så klarar vi oss. Mat kan vi ju fixa, datasalen fungerar och tv har vi i uppehållsrummet. Viharingetliv.com blir vi men jises vilka bra betyg 8b skulle sitta med. Inga IV-elever här inte. Nej nej. Vad säger ni 8b, Sofh kanske kan sjunga vaggvisor till vi somnar framför elden i matsalen. Eller ska vi ta hemkunskapen som sovsal?

Kommentarer
Postat av: elin

Dom kommer att berätta i princip samma sak heeeeela tiden :p Inger vill bara att alla ska komma och lyssna på ådalsskolans tjaffs och reklam för skolan för att alla ska gå där. Väljer någon något utanför ådalsskolan, så ska hon hacka, gnälla och försöka få den personen att välja om. Det är jag med om :p Det enda dom berättar om linjerna (vad jag minns) är vad för kurser man får ha (typ matte, engelska osv. osv.) vilket du ändå kommer få höra 1000ggr om på infon i slutet på året :p

2009-04-28 @ 20:03:48
URL: http://elinomhus.blogg.se/
Postat av: . S

men vad gullig du är som länkar! det ska jag komma ihåg :)

2009-04-29 @ 16:43:51
URL: http://sofiaalundgren.blogg.se/
Postat av: Ida

Den där jävla stolen, den hatar jag! Jag som verkligen inte ville vinnan den ;o :D

2009-04-29 @ 22:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0