Skoldag - tisdag

Puh, förra inlägget var verkligen riktigt jobbigt. Därför ska jag försöka mig på ett lite mer positivt inlägg. :)


Det här är en bild från dagens musik lektion. Faktiskt ingen historia idag, för ovanligthetens skull. Har haft musikhistoria i en evighet. Jag blir snurrig bara jag tänker på Bach, Beethoven och den där Händel. Aja. Vi fick idag spela "Rockin all over the world" Ni har säkert hört den. Jag och Karin spelade keyboard och vi var lika duktiga som vanligt. (Det är tillåtet att fuska ibland, :P) Som ni ser ritade jag lite på instrumentet. Det är vi alla tvunga att göra, särskilt jag och karin. Annars glömmer vi vilka tangenter som gäller vid de olika ackorden. Fick mig ett par skrattattacker som vanligt och när trummisarna kom av sig blev det vissa problems för oss också. Trummorna är ju helt klart viktigast.

En annan rolig sak idag var kemi-lektionen med Stefan. Världens bästa lärare förövrigt, kommer verkligen sakna honom när tiden på Ytterlännässkolan är över. Iaf, Stefan eldade på pengar idag. Han la en 100-lapp i en T-röd/vatten blandning och tände sedan på. Det började så klart brinna! Efter det testade vi med 50 kr och det funkade också. Filmade men det får ni inte se. Vore inte speciellt schysst att lägga upp saker på utube utan att fråga om lov. Dessutom vore det olagligt. Ha! Så bra är jag på lagar. Hursomhellst började nästan en plastbricka brinna och hela klassen tyckte det var både coolt och kul.

Ska skriva klart en svenska uppgift nu. Då behöver jag inte göra den imorgon. Tur det. Vi ska ha badminton imorgon. Skojjigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0