11 juni 2010 - en dag av sorg?

Hej på er, ännu en dag har passerat. Nu är det ju snart helg! Dagen har verkligen varit...jag vet inte. Vanlig men ändå så ovanlig, flamsig men ändå fokuserad. Förstår ni.

Det hela började på våran första lektion, bild alltså. Vi håller på med det här reklam projektet. Kommer ni ihåg att jag berättat om det? Man skulle göra en affisch, manus till en reklam och sånt. Min grupp tog det hela ett steg längre. Vi gjorde verkligen en reklamfilm. Angelica tog med sig material och vi gick ut och filmade. Jag som tycker det här är skoj var helt klart mest ivrig. Så klart hade jag huvudrollen i våran fina reklam. Ska be Angelica skicka den till mig så ni kan få se, Karin gjorde en liten behind the scenes film som ni eventuellt får se. Jag gör ungefär allt för er läsare men det är bäst att hålla hemligt till visningen. Jag såg nog riktigt rolig ut där. De andra eleverna som kollade på måste trott att jag var knäpp. Haha. Ni kommer att få se.

Vid lunchen möttes vi av att maten var slut, det händer rätt ofta nu för tiden. Irriterande eftersom vi inte har lunch hur länge som hellst. Minst 15 minuter skulle det ta, så det var bara att vänta. Mattanterna hade tydligen inte tänkt att laga till mer pannbiff. Taskigt för oss som har sen lunch på tisdagar. När vi väl fick maten satte vi oss ner vid ett bord. Eftersom det bara var 8 elever som skulle äta från våran klass just då satte vi oss vid samma bord nästan allihopa. 6 elever plus 2 två lärare. Malin och Stefan, favoriter!

Vi hade frisbee och lacrosse på idrotten. Det blev faktiskt riktigt roligt, åtminstone för mitt lag. Vi började med frisbee. Jag, Jesper, Nicklas, Sofie och Nathalie vann båda frisbee matcherna ö-v-e-r-l-ä-g-s-e-t de andra lagen gjorde inte ett enda mål mot oss. Så himla proffsigt! Haha, sorry klasskamrater. Det var lätt att se vem som var bäst. Sedan körde vi lacrosse. Överlägsen vinst första matchen och andra matchen blev 2-1 vinst till oss. Gissa vem som gjorde ett mål? Jag.

Jag tycker att vi har så himla bra sammanhållning, jag tycker det funkar bra i 8b. Åtminstone stora delar av 8b. Vi har som sagt en fantastisk sammanhållning. Som lag håller vi ihop och peppar varandra. Som det ska vara. Dagen vi slutar på ytterlännässkolan som 9b kommer vara sorglig. Det kommer nog vi alla tycka. Vad säger ni mina klassisar, vi får njuta av de dagar som är kvar helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: . S

Jag ser att det är visst inte bara jag som tycker att vi i 8b har bra sammanhållning, hihi.

Jättesnygg header du har gjort btw! :D

2009-04-22 @ 17:52:15
URL: http://sofiaalundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0