Day of sorrow

Mitt inlägg nedan "Teknik ska bara fungera" gör mig helt förvirrad. Efter jag skrivit det där kraschade min laptop, min fina älskade ägodel. Min laptop, med allting i. Viktigast av allt ALLA bilder! Hjälp. Det är anledningen till mitt icke-bloggande i helgen. Klockan 12.20 fungerade min laptop igen, jag hade helt enkelt inget val än att starta upp den och börja om på nytt. Så, alla bilder är helt borta! :( Tragiskt. I know. Jag har varit dum nog att inte ha en backup på en extern hårddisk. Har en del av mina bilder sparade på USB-minnen men långt ifrån alla, har bara "de viktigaste" men inte sånna som jag nu inser att jag vill ha kvar. Vanliga vardagsbilder liksom. Sånna är ju roliga att ha kvar. Jag tycker väldigt mycket om fotografier och att blicka tillbaka genom att bläddra bland olika fotomappar. (Jag som hade organiserat allt så sjukt bra!). Nu är allt borta och jag har ägnat hela dagen åt att installera olika program på datorn, lägga tillbaka bilder osv. Hard work. Det verkar helt enkelt vara min otursdag idag, day of sorrow.

Nästa sak på att-göra listan är definitivt att införskaffa en backup, detta får aldrig mer hända! Och värst av allt är att jag inte har någon aning om varför det hänt. Den bara stängdes av och sedan när jag startar igen är allt borta.

Fast min älskade moster + små kusiner har varit här i helgen, det är det enda positiva med detta inlägg. Jätte mysigt att ha haft dom här. Alltid lika bra. Räkna inte med mycket bloggning på några dagar, jag har hamnat i en rejäl svacka nu. 1 vecka kvar till skolan börjar också. 9b, here we come.


Kommentarer
Postat av: Rosanna

sv: du det var smart, tack! Ska faktiskt ta o göra det,

men tyvärr är jag sämst på kategorier så någon måste hjälpa mig med det :(

haha <3

2009-08-17 @ 17:26:46
URL: http://rusanna.blogg.se/
Postat av: Cissi

stackare! ush, att förlora bilder är bland de värsta som finns

2009-08-17 @ 18:20:32
URL: http://adreamer.blogg.se/
Postat av: NATHALIE

Sv; Ja, jag tycker oxå att det vart bättre :) Vart faktiskt nöjd med alla ändringar.

2009-08-17 @ 21:39:47
URL: http://saranathalie.blogg.se/
Postat av: laura

fin blogg:)

2009-08-18 @ 11:20:34
URL: http://laurakettle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0