Så här på ålderns höst.

Märker ni hur tidigt jag är uppe och bloggar idag? Jag känner mig riktigt duktig som är vaken den här tiden. Det är ju trots allt fortfarande sommarlov. Fast det är lite konstigt, jag har alltid börjat skolan på torsdagar. Det är skönt, man går två dagar och sedan är det helg igen. Den som kom på det var riktigt smart! Men i år har kommunen av någon anledning valt att vi börjar på måndag. Det är lite synd eftersom jag misstänker att vi får två mindre studiedagar istället, eller nåt i den stilen. Jag tror knappast att kommunen ger oss två dagar mer sommarlov bara så där. Jaja.

Idag börjar många eller rättare sagt de flesta som inte börjat skolan ännu. Så lycka till allihopa :) Nu tar vi nya krafter och nya tag inför ett nytt läsår. En ny termin och för många börjar ett helt nytt kapitell i livet. Jag tänkte faktiskt på det igår, vad konstigt det kommer bli utan niorna på skolan. Liksom, dom har ändå haft sin speciella plats att sitta på (några nior) och ja. Nu är min årskurs äldst. Och dom som börjar 6:an är ju nästan llika många år som min lillebror. Jag kan fortfarande inte fatta att han börjar 5:an. Shit! Hjälp! Jag ser honom fortfarande som 8-9 år ungefär. Inte en dag äldre. Men det är väll så att bli äldre? Alla blir äldre!

Nu ska jag äta frukost och sedan börja min Felicia-dag. Tänker bara göra saker för mig idag. Typ ansiktsmask, hårinpackning, fixa naglar osv. Ni fattar. Trevligt va? Har ni tur kommer bilder senare också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0