Teknik ska bara fungera

Vet ni? Det har hänt något förskräckligt. Något riktigt tragiskt faktiskt. Och det är en av anledningarna att ni får stå ut med en tillfällig design ett tag. Min Nikon D5000 är död! =( Eller tja, rättare sagt medvetslös kanske? Ska jag förklara?

Det hände förra veckan i Båstad, när jag skulle fota center courten till min bror (tennis-nörd for sure). Jag startade men ingenting hände. Displayen var helt svart. Jag stängde av, tog ur batteriet. Monterade av objektivet och väntade i några minuter. Monterade ihop allt igen men ingenting hände. Mamsi ringde foto affären i Kramfors (där hon köpt kameran) och frågade om råd eller om vad som kunde hänt. De va lika förvånade som vi, kameror av den kvalitén och i den prisklassen (bara det bästa till mig) ska inte gå sönder. Dom har så hög standard. Särskilt eftersom jag bara haft den i en dryg månad och varit väldigt försiktig.

När vi kom hem och lämnade den till Fuji color sa dom att den genast skulle in till Nikon. Det var troligtvis något el fel som jag inte hade orsakat (jag vet att jag inte gjort något). Det skulle ta upp till 3 veckor hos Nikon-fixaren. Fattar ni! 3 veckor.  Himla lång tid utan min D5000. Och det är en av anledningarna till att ni heller inte fått se mina båstad-bilder, jag har inte laddat i några bilder i min laptop från Båstad. Så, nu håller vi tummarna för att Nikon fixar det fort som bara den. I want my camera back. :) Min fina Nikon...


Kommentarer
Postat av: Rosanna

sv: naw tack så mycket!

ja det kändes bra :D <3

2009-08-15 @ 23:23:40
URL: http://rusanna.blogg.se/
Postat av: . S

vad irriterande det är när sånt där händer, hoppas det går fort för som att fixa så du kan fortsätta fota :D



allt bra med dig nuförtiden?

2009-08-17 @ 01:16:05
URL: http://lovelovelovee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0