TGIF, äntligen fredag

Äntligen fredag. TGIF, som man säger. En vecka av skolan har passerat och det både känns att man är tillbaka men ändå inte. Som jag sagt tidigare känner jag mig inte riktigt i fas för att plugga. Jag trodde jag hade glömt hur man gör. Tog med min första läxa hem idag också. 14 spanska fraser som jag tänke plugga in så de riktigt sitter. Det här året tänker jag verkligen ta spanskan på allvar. Trots mitt mvg från åttan kan man inte vara säker. Jag har ju egentligen inte alls de egentskaper som krävs för ett mvg. Ingen i min klass har det eftersom vi inte fått lära oss så mycket. Men det vet ni redan.

Rätt dryg skoldag idag. Ett hål är inte sånt man vill ha på fredagar. Nej tack till det. Big no no. Men vet ni vad? Kemin känns lättare nu (än så länge) än i åttan. Konstigt va? Kanske ändrar mig innan nästa provtillfälle men för tillfället känns det bra. Vi arbetar med atomer, periodiska systemet osv. Det känns verkligen bra, särskilt eftersom jag redan har MVG från åttan i kemi. Vill ju leva upp till mina gamla meriter (och få fler).

Nikon har lovat att min D5000 skulle komma tillbaka idag. Från servicen alltså, efter något el-fel. Får ju hoppas att det stämmer också. Min fina lilla pytte kusin Maja ska döpas på söndag och det vill jag gärna passa på att fota. Ska försöka få till en dagens också, var ju några dagar sedan. Klicka in här om någon timme ska ni se att ni får vad ni vill ha? Eller hur, ni gillar sånt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0