Ny spanskalärare måste uppmärksammas

Hej på er, det är redan torsdag! Gissa om det känns! Det är långa dagar för 9b nu. Långa dagar. Ledsen för no update förresten, men mitt mobila bredband har inte varit på min sida och krånglat lite. Hursomhellst hoppas jag att vi kan sammarbeta idag. Jag och min dongel-connection alltså. Skolan rullar på och vi har somsagt rätt långa dagar. Väldigt dryga!

Jag hade spanska för första gången igår. Och jag måste faktiskt säga att jag tycker att den nya läraren verkar bra. Hon är sträng och hård på regler men ändå inte elak och blir irriterad om man inte kan. Hon känns proffsig, om ni förstår vad jag menar. Men en riktigt stor skillnad från tiden med C är att Martha (som nya läraren heter) vill att vi pratar spanska på lektionen. Vill vi ha hjälp säger man det på spanska, har man kommit försent säger man det på spanska. Behöver man få en upprepning på något hon sagt säger man det på spanska (otra vez, por favor). Vi är inte vana vid sånt men egentligen är det bäst så, om man ska lära sig ett språk måste man använda det också. Visst, det blir lite tufft nu i början men när vi lärt känna henne bättre (och hon oss) blir nog allt perfa. Fast pappret vi fick igår som skulle vara ett litet roligt test var ungefär som ett svårt prov med C. Det var egentligen jätte lätta saker men vi ( i min grupp) kunde inte så mycket alls. Idag hade vi typ genomgång av det, hon gjorde det till en tävling med 3 lag. Jag var i grupp 3 och fick stå framme vid tavlan och skriva svaren. Gissa vilket lag som vann? Mitt! Mina lag brukar nästan alltid vinna i sånna där små skoltävlingar. Lite konstigt faktiskt. Det kanske är ödet? Hursomhellst var det verkligen oväntat att just vi vann.

Och nu när jag ändå håller på att babbla om spanskan kan jag meddela att jag tog mitt ansvar igår på första lektionen och sträckte upp handen och meddelade att våran klass tyvärr inte kan så mycket som man borde kunna efter att ha slutat åttan. Eftersom våra tidigare lärare inte varit så bra och våran senaste (henne känner alla till) har varit borta minst en gång varje vecka. Hon verkade uppriktigt sagt glad över att jag berättade det så tidigt, då har ju hon möjlighet att lägga upp planeringen på våran nivå och sånt.

Det här inlägget drog iväg lite längre än planerat, nu ska jag äta middag. Men vi hörs senare.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vi fick göra ett sånt där test med, vårat lag vann också, hehe.. :)

2009-08-27 @ 20:28:35
URL: http://rawi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0