Hösten är en nystart!

Många tycker att hösten kommit alldeles för snabbt. Att de inte riktigt är färdiga med sommaren ännu. Nu när jag gått i skolan två dagar känner jag mig faktiskt rätt klar med sommaren - 09. Jag vill gå vidare, in i hösten. Vi pratade lite om det idag i skolan. Jag, Karin och Fia. Om hur sjukt snabbt årskurs 9 kommer gå. Vi har prao om bara några veckor och efter det bara några veckor kvar till höstlovet. Sen är det bara typ 8 veckor kvar till jullovet. Sen går vårterminen galet fort. Shit!

Det känns faktiskt bra att ha börjat skolan igen. Inte så att jag längtat tillbaka men nu har man liksom något att göra varje dag. Schemalagt, planerat och stressigt med en massa läxor. Visserligen. Men ändå. Jag är taggad inför nian. Jag känner hur jag verkligen ska vara fokuserad och koncentrerad varje lektion. Skriva fina anteckningar och vara en bra elev. Jag har visserligen alltid skött mig, fått höga betyg på varje prov osv. men nu inför nationella på vårterminen vill man kämpa lite extra. Det känns verkligen annorlunda. Det märks att det gått några år sen vi var 6b. Även om det knappt märks på många. (mognads-graden på vissa i min skola kan jämföras med 10 åringar!) 

Hösten är min näst-favorit årstid. Efter sommaren förståss. Det är massa mysiga kläder (stickade koftor, halsdukar, söta mössor och vantar i mängder) och naturen är mycket finare än på vintern. Men då tänker jag inte på blåsiga regn-dagar utan mer på löven som är röda.

Hoppas att alla som inte fått motivation till skolan än får det nu. Särskilt ni 94:or som går sista året i grundskolan nu. Ge järnet gott folk! Det är inte försent att höja betygen. Det är försent 13 juni 2010. Och det är ju ett tag dit, right?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv: Jo jag förstår att du förknippar mig med Prison Break;P Haha. Jo precis hockey börjar snart:) Kommer dock inte åka på så mycket matcher för det kommer krocka med skolan och sånt, men det börjar snart:)



Är det kul å börja nian?:)

2009-08-25 @ 22:35:31
URL: http://johannaostrom.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sv: Okej:) Fast jag har ingen spanska så jag är överglad:D:D haha!

2009-08-26 @ 16:15:28
URL: http://johannaostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0