Min sista första dag i grundskolan.

Så, hej på er! Som ni vet började jag skolan idag. Efter ett sommarlov som gått alldeles för fort och varit alldeles för regnigt men nu är jag tillbaka. Tillbaka till vardagen med skola, scheman och när man får klämma in "egentid" mellan läxläsning och sånt. Fast det har inte riktigt börjat för min del ännu. Jag började i 9b (fast jag måste erkänna att jag råkat skriva 8b en gång och sagt det med!) idag. Min kära klass, samma gamla vanliga klass. Ingen har flyttat, ingen har tillkommit och det är samma mentorer som vanligt. Men vet ni! Vi har fått byta klassrum för mentortiden. Från hemkunskapen till sal 11. Vi hade inga riktiga lektioner idag. På träslöjden gjorde jag ingenting (fotade Karin som heller inte gjorde någonting) och på SO-lektionen fick vi bara mapp, anteckningsblock och arbetsmaterial. Bra mjukstart helt enkelt. Men imorgon är det mardrömsdag. 15.30 med en massa lektioner. Samma sak på onsdag. Schemat är förövrigt inte så värst jätte bra. Sämst är hålet på fredag, 55 minuter är inget man gillar. Vi slutar dock 12.10, men det är sent för oss bortskämda föredetta 8b:are som gått två terminer till max 10.40.

Jo, somsagt var det samma gamla klass jag mötte imorse. Ingen verkade ha mognat på sig under sommaren (tänker då framförallt på killarna) och ingen hade heller blivit speciellt mycket längre. De flestas hår var ljusare och längre. Särskilt Karins som numera går ner till knäna (typ internt skämt).

En ny spanska lärare har jag också fått. Det känns faktiskt helt overkligt att vi inte behöver ha C mer! Nu ska vi ha en kvinna som verkar vara bra. Martha heter hon förresten. Första intrycket är viktigt och när hon kom in och hälsade idag gav hon ett bra första intryck. Första lektionen blir viktig så vi får se hur hon är som lärare. Jag, Karin och Sofh gissade på att hon blir lite besviken/förtvivlad när hon märker att våra spanska-kunskaper är en hel del bristande om man tänker på vad man ska kunna när man gått ut åttan. Men det gäller ju hela klassen så det är inte enskilda problem.

Det blir inga bilder från första skoldagen tyvärr, tror inte att Karin eller Fia vill att jag lägger ut dagens fotade. Vi hörs senare bloggisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0