-27,5 grader celsius.

Cissan hade rätt. Det var -27,5 grader när jag vaknade imorse. När jag sedan vid åtta kom till skolan trodde jag att jag skulle dö. 5 meter i sån kyla räcker. That's it. Jag klarar inte mer. Vekling eller ej men hur mycket jag än älskar julen och allt som hör till står jag inte ut med iskylan. Det är sjukt kallt just nu. Inte nån gullig julsång som "I vårt vackra vita vinterlaaand.." Veckan innan jul älskar jag när snön hänger på stora granar och frost på fönstren, men snälla snälla vädergud det räcker med 5 grader kallt. "Tysta ruvar skuggorna med snöskägg på".

Skola till 12 och som ni vet har jag gjort julgodis. Ischoklad, "strykande åtgång" och knäck. På slutet hade vi land&stad som vi är proffs på. Jag, Karin och Sofh alltså. 9 gånger av 10 vinner mitt lag och jag tycker att det är kul. Sofhia tog på sig att vara spelledare och lärarna var ett lag, Malin-laget som bestod av Persson, Boström och Wiberg. Alla Malin. Mest tävlingsmänniska är min mentor, engelskafröken och hemkunskapare Malin W. Så roligt! Tyvärr vann vi inte eftersom Sof&Nath vann och de var värdiga vinnare. Det skiljde 4 poäng alltså två kategorier för oss.

Nu är det bara två dagar kvar av terminen som är den sista för årtiondet. Big thing! Dessutom mina 2 sista dagar av min näst sista termin på Ytterlännässkolan, av grundskolan och som 9b:are. Hmm.. 7 januari är det sista rycket och jag vill att alla ger järnet! Kom igen nu klassisar, inga kärnämnes IG:n nu. Jag vet att ni klara det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0