Catfights? Nja..

Det är mörkt när jag åker till skolan och det är mörkt när jag åker hem från skolan. Det är alltså vinter på riktigt nu. Två dagar i rad har det dock varit världens finaste full måne som lyst där strax före åtta-tiden när jag åker till skolan. Den har varit gigantisk och helt gul. Och så nära!

På idrotten körde Lasse hårt med oss igen, konditionstest. Ooooh! Haha och sedan volleyboll som är kul fast vi spelade rätt dåligt. Vi fick bara poäng på de andras misstag ungefär. Det andra laget vann dock, synd, fast mitt lag spelade bäst!

Det var också lite bråk idag. Tjejbråk. Tjafs och sånt skitsnack som tyvärr ofta händer med girls inblandade. Jag kan inte säga att jag var inblandad (oroa er inte, jag skulle aldrig skapa något bråk eller nåt) men ändå på ett sätt. Jag vill inte nämna några namn eller så men en nära vän till mig blev anklagad för saker och en massa skit som egentligen var en rätt liten grej blev stort och jag antar väldigt missuppfattat. Det är jobbigt när vissa har svårt att hålla munnen stängd. Har man inget vettigt att säga kan man lika gärna hålla tyst, och viktigast av allt! Sprid inte rykten om du inte vet att det är sant. Jag är jätte dålig på att hantera bråk, urusel faktiskt. Jag är inte van vid bråk och verkligen ogillar det. När folk skriker och tjafsar är jag bara tyst och föredrar att prata när saker är lugnare och mer koncentrerat. Hursomhellst tror jag att det klarnade lite när våran musiklärare tog tag i saken.

Och eftersom jag hade lucia-rep istället för SO har jag nu ett gäng uppgifter att jobba med! Ciao and so long readers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0