Hjälp!

Det var väldigt länge sedan jag kom med ett riktigt långt åsiktsinlägg, förr i tiden (typ för några månader sedan) var jag mycket bättre på sånt. Ta er tid och läs, fellas!

Jag läser vissa bloggar regelbundet, andra halkar jag bara in på då och då. Ett exempel på en sån då&då-blogg är Dessie's och jag tänker inte ens länka hennes blogg för jag skäms över att det finns tjejer som henne i min ålder. För er som inte känner till denna Desirée Nilsson kan jag berätta att hennes blogg är väldigt välbesökt och hon är 94:a, med andra ord. Lika gammal som jag! Alldeles nyss ramlade jag inte där och detta är vad jag ser:




En mysig vecka i Idre med några kompisar...

jag undrar det här? Var i ******* finns föräldrarna, vuxna förebilder eller någon slags kontroll? Jag kan kanske ses som stel eller tråkig eller "lillgammal" för att jag tar avstånd från allt som har med alkohol,nikotin och sånt skit att göra. Ja, vuxna, det är sånt ungdomar håller på med. Eller just det, barn, för det är vad vi är. Alla under 18 är barn. Tillbaka till bilderna ovan..jag tycker inte att det är passande att vid femton års ålder åka helt själv till en sunkig stuga (enligt lilla fröken "skitnice") endast för att supa. En festar-resa. Coolt va? Norrlands guld, jäger och vodka tillsammans med kids passar sig icke. Särskilt inte när s.k föräldrar finns i Stockholm. Vad är det egentligen för föräldrar som låter sin son/dotter resa ensam på en sån här resa, när man är 15? Det är inte ens okej även om inte spriten skulle finnas i bilden. Min mamma skulle aldrig tillåta det, fast det skulle aldrig heller ske att jag ens funderade på en sån här resa. Jag känner faktiskt ingen vars föräldrar fungerar så här.

Och jag tror knappast att de inte är medveten om vad dottern gör, det är ju rätt lätt att klicka sig in och kolla. Jag blir sjukt irriterad. Provocerandet kan jag ta, tillochmed extrem redigering av sina egna ben, sånt ser jag igenom och kan skratta åt. Men det här? Det gör mig upprörd och arg. Kan nån ta hand om denna lilla förstörda flicka, eller förresten. Gör det inte, låt henne växa upp och inse att de flesta hjärnceller är borta, huden är full av malignt melanom (hudcancer) av allt solariumsolande och jobben finns inte eftersom hon inte har några betyg från grundskolan. Kalla mig trist eller vad ni vill men jag skulle inte vilja leva så där.

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Jag håller fullständigt med dig. Vilken förälder tillåter ungen att åka iväg när man är femton år? Jag är sexton år och skulle ALDRIG få åka iväg sådär utan vuxna med i bilden.

Och speciellt när föräldrarna vet vad som försiggår på den dära "skid"resan.

Tycker det är ansvarslöst av föräldrarna och jag brukar vara noga med att inte anklaga föräldrar men i detta fall är det ingen annans fel.

Om jag skiter att gå i skolan, om jag super osv. så får jag straff av mina föräldrar, jag får pengaavdrag och utegångsförbud.

även om jag inte sysslar med sånt så har dem gjort klart för sig vad konsekvenserna blir, vilket en förälder eller förmyndare ska göra.

Dem ska hindra sina barn från att bli som Dessie helt enkelt. Det vill säga om dem bryr sig, vilket jag kan klargöra att hennes föräldrar inte gör!



Puss på dig min gurka :D

2009-12-15 @ 13:43:47
URL: http://yasminej.blogg.se/
Postat av: elina

Nej du är inte trist, bara skönt att inte alla i din ålder e blåsta... för när man läser såna där bloggar blir man ju rädd för framtiden, haha.

2010-01-05 @ 19:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0