En typisk Felicia-jul med en tennisfamilj

Nu är det över, julfirandet - 09 är officiellt över. Våra gäster åkte igår eftermiddag och vi har städat bort alla madrasser, täcken, kuddar osv. Generellt sätt har jag aldrig tid för bloggen när jag är ledig, på skoldagarna prioriterar jag bloggen när jag kommer hem men om jag är ledig skjuter jag det åt sidan, och det har ni nog redan listat ut själva. Det är så den här bloggen är och alltid kommer att vara. Aldrig att jag sätter mig med laptopen i knät och skriver när jag har gäster, så oförskämt!

Hursomhellst har mitt julfirande varit mycket bra, med familjen. Min utökade familj, min familj-familj är mami och Linus men till min utökade familj räknas mormor&morfar samt min mosters familj. Som jag tidigare nämt var även Eriks söner Jonathan och Joakim med i år och det har varit trevligt det med, de är 19 respektive 16 år och är Eriks söner från innan han träffade min moster och de fick Eve och mini-majs. Jonathan var tomte och han skötte det bra, med humor för oss som förstod vad som egentligen försegick och det gjorde allt lite roligare. Vi firade hemma hos oss på Sandslån, juldagen hos Lundin-family och annandagen hos mormor.

Efter det har tennisen som så ofta tar tid i mitt liv infunnit sig. Julkorven är en lokal dubbeltennisturnering som har väldigt gamla anor. Man spelar i alla olika ålderskategorier och har s.k handikapp system, alltså desto bättre man är desto "hårdare" handikapp. Linus spelade med Erik vilket resulterade i två förluster och inget slutspel. Jonathan som har stor erfarenhet när det gäller tennis eftersom han spelat länge och varit ett år i USA som utbytesstudent och där blev delstatsmästare i Arizona, han är alltså riktigt duktig. Jonathan spelade med Joakim, och Joakim har inte spelat sen han var 10 år så han har inte så stor vana. Trots det fick dom väldigt hårt handikapp, -40. De vann gruppspelet med två raka vinster och sedan gick dom så långt som till semifinal, där förlorade dom en jätte jämn match och slutade som trea. Det var sjukt spännande och tillochmed jag bet på naglarna (*host* inte direkt va? mina naglar rör ingen! men jag var jätte nervös). Grabbarna blev besvikna, mest Jonathan, jag har nog aldrig sett honom så faktiskt. Men det är synd att två 60+ gubbar spelar så pass fult att man gång på gång slår samma sorts boll på lagets svaga punkt. Dock tycker jag att Jocke var imponerande duktig för att knappt aldrig spelat tennis. Jag har 317 tennis bilder som jag antar att ingen bryr sig om och 127 andra random bilder från julhelgen, här kommer hursomhellst lite blandade bilder!


Årlig julmorgons promenad, ser ni det "luddiga" i utkanten av bilden? Den är helt oredigerad och det beror på den kyliga temperaturen som var då!


Trots kylan var det mycket vacker.


Jag var jul-fin med röda strumpisar dagen till ära.


Sssh! Don't tell anyone it's Jonathan! Hhhih, våran tomte skötte sig utomordentligt, behöver ni en tomte? Ring honom!


Och just det, min lilla kusin är en kanibal. Maja hos mormor på annandan.


Love this one! Kusselussarna i ett nötskal, majsan glad och eve busigt glad :)

Och här är tennisbilder!

Joakim i svart och Jonathan i vit piké.




Nu ska jag äta glass och maila redigera resterande bilder och därefter maila filmklipp till Jonathan. Vi hörs imorgon läsare. Tjingeling! (mycket oseriöst avslut)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0