Nattligt

Hej på er, lite nattlig blogg från eran favoritbloggerska så här dan före dan, det är faktiskt precis så det är eftersom klockan för 14 minuter sedan passerade 00.

Vi hade julavslutning med klassen idag, slutade strax efter 10 med ett brunt betygskuvert i högra handen. Innehållande mycket bra betyg tycker jag själv, inga överraskningar direkt. Vi har ju haft betygssnack med de flesta lärare och jag har rätt bra koll. 10 MVG och 6 VG, fast då har vi inte fått betyg i teknik ännu. Inga slutbetyg satta ännu men jag vet ändå slutbetyg i kemi eftersom vi har avslutat det. Ett fint MVG i slutbetyg känns himla bra, 20 poäng alltså.

Sen jag kom hem vid 10.45 har jag hunnit med en massa saker jag hade på min att-göra-lista, städat..bakat och klätt granen. Allt har gått bra men städningen hade jag vissa problem med, tog på mig att städa vårat badrum och jag tänkte att det inte var så svårt. Också ville jag ju vara snäll och hjälpa min stressade mamma. Jag tog på mig handskarna och var påläst med diverse tips från Rent Hus-tanterna på tv4.se. Ättika fungerar tydligen bäst på kalkavlagringar och diverse smuts. En hel flaska hushållsättika tog jag alltså. Jag insåg dock rätt snabbt att jag skulle behövt ett munnskydd också, jag fick spykänslor av dofterna som bildades redan efter 1 minut. Jag har ärvt det från min farmor, att vara känslig för äckliga dofter och sånt "böös" som hon säger. Fyyyy! Min lillebror fick serva mig med vatten och simglasögon. Vilken syn! Mig i hotpants och linne och med en skurhink och en tandborste i högsta hugg, en sak är säker..jag ska ha städerska!

Om sisådär 16 timmar beräknas våra gäster komma och jag behöver sova minst 8, och imorgon ska jag hinna baka bröd också. Hoppas att jag hinner släga in något blogginlägg under de kommande dagarna men annars önskar jag en riktig god jul och ta vara på ledigheten. Jag ska njuuta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0