Stresssssigt

Söndagkväll igen, tiden går himla fort eller hur? Endast två dagar återstår av skolan just nu, trots att de flesta redan fått jullov. Kul för oss i Kramfors Kommun va?

Jag har väldigt mycket att göra just nu. Hela helgen har gått i julklapparnas tecken, köpt och slagit in. Just inslagningen satsar jag mycket på. Det är en del av själva presenten ju! De flesta julklapparna är även fixade och jag känner mig oerhört nöjd. Mina julkänslor har kommit också. Dagarna fram till jul kommer jag ha en massa att göra. Mamsen jobbar mycket de sista dagarna innan eftersom alla människor vill vara fina i håret på julen så då får jag hjälpa till. 6 pers kommer på onsdag eftermiddag, min mosters familj alltså. Oftast är det Hon, Erik, Evelina och Maja men i år kommer även Eriks söner Jonathan och Joakim med och firar jul här. Vi blir elva pers på julafton och förhoppningsvis hinner vi klart med allting. Puuh, känner mig en aning stressad faktiskt. Bakning, städning, matlagning, mer städning och vem ska vara tomte? Jag har fått rycka in de två sista åren men jag är tyvärr jordens sämsta tomte så det måste bli någon annan i år. Tyvärr vill ju ingen vara. Men det löser sig.

Jag har varje dag fram till 29 december inplanerad från morgon till kväll och mellan 29 och 30 ska jag andas ut. Vila, ha jullov. 31 är det nyårsafton och 1 januari fyller morfar år. Hur ska jag hinna? You tell me! Eller så berättar jag hur allt blir sen. Wish me goodluck.

Kommentarer
Postat av: Rosanna

tack så mycket kusinvitamin, det värmer :)

puss <33

2009-12-20 @ 19:25:18
URL: http://rusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0