Bad-min-ton, smash!

Det är verkligen härligt att fredagens skola är över och vi alla kan pusta ut och njuta av helgen. Så gör jag iallafall.

Som ni säkert redan vet går jag inte speciellt länge i skolan på fredagar, jag kom alltså hem för ett tag sedan. Jag har dock inte gjort någonting alls. Började på en gång att se på tv. Det får mig att slappna av. Hela den här veckan har jag känt mig ganska stressad i skolan. Nu börjar jag få kontrollen tillbaka. Vad jag vet har jag bara engelska prov och spanska läxa nästa vecka. Även no läxa, läsläxa och hemkunskaps läxa där jag ska laga mat hemma - men de sakerna känns inte jätte ansträngande. Jag behöver inte plugga inför något av de tre sistnämda - det känns ju förträffligt bra. Läxor då jag bara behöver göra det en gång sedan lämna in det är för mig inga problem, inte för att s.k "plugg-läxor" är speciellt jobbiga heller. De tar bara mer tid.

Idrotten idag var kul. Vi spelade badminton. Jag och Karin var verkligen sjukt dåliga i början, vi flamsade mest runt när vi blev utklassade av Sofhia och Per. Jag kan vara bra på badminton men det är nästan bara när jag spelar med Sofhia som dubbelpartner. Hon matchar mig bra då. Jag skrattade ju mest med Karin idag, vi hade åtminstone väldigt roligt. Mitt handbollsregelförhör gick strålande - och bättre än förväntat. Alla rätt! 10/10 och mitt i prick. Tjohej. Jag tror att Lasse, en av mina favoritlärare ni vet..jag har honom i matte/idrott, är stolt över mig nu. MVG på matteprovet och alla rätt på läxförhöret. Jag fick åtminstone den känslan. Resultatet på spanska provet får jag återkomma med. Det blir iaf VG.

Om några timmar åker jag till Umeå, det har jag redan berättat va? Så jag återkommer på söndag, eller måndag. Ni får klara er utan mig tills dess. Det klarar ni väll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0