Felicia dissar och hissar!

Detta är min nya punkt i bloggen, det har tisslats och tasslats lite om den. Ni har kanske märkt att något är på gång. Tanken är att det ska bli en varje vecka, men det får vi se hur bra jag kan hålla. Jag gör mitt bästa iaf. :)


Felicia dissar!
1. Melodifestivalen 2009
Är det ett skämt? Kan någon snälla säga att det är ett skämt, jag kollade i lördags och bara väntade på att skämtet skulle avslöjas och något roligt skulle komma. Att se MF har alltid varit nästan obligatoriskt, jag tycker att det är något man bara gör. Lite som att se alla andra saker ex. Idol och Let's dance. Men nu funderar jag på en allvarlig bojkott. Ingen pausunderhållning, Petra Mede (sorry!) var en dålig programledare och det nya röstningssystemet som inte ens Christer Björkman kan förklara suger. Caroline af Ugglas var dessutom något av de sämsta vi någonsin sett. Hon gick både till andra chansen och blev Internationella juryns val. Hittils är jag sjukt besviken! Ta in en liten dos av Björn och lite Luuk så ordnar sig kanske allt. Mede's sjuttioelvatusen klädombyten gjorde inte saken bättre heller. Verkligen tragiskt!

2. Norrländsk vinter - 09
Jag har redan kommenterat den, ni vet vad jag tycker. Vinter är verkligen värre än vilken sommarplåga som hellst. Det får mig ju nästan att längta efter alla jobbiga myggor och flugor som jag annars avskyr så mycket. Men bara nästan. 3 meter snö är ingenting jag gillar. Snälla, försvinn!

3. Gry Forsell
Just nu är hon inte speciellt aktuell med något, men hon var nyligen aktuell som programledare för körslaget. Gry är verkligen en av de tv-personligheter jag byter kanal för. Jag gillar inte henne överhuvudtaget. Hoppas att hon är mammaledig minst 3 år nu. Låt mig slippa Gry!

Felicia hissar!
1. Forever21 till Sverige
Behöver jag säga mer?

2. Sportlov
Jag vet att det återstår några veckor till, men hur härligt är det inte? Alla lov är oerhört välkomna. Ge oss mer lov! Skolan tröttar ut, särskilt nu när vi får betyg och alla känner lite högre press. Man får kämpa hela tiden. Alla prov och inlämningsuppgifter ska in samtidigt, ungefär. Jag ser verkligen fram emot ett lov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0