Felicia släpper glass-bomb

Okej, okej. Jag fick en uppenbarelse om att jag skulle släppa världens glassbomb med alla GB's glassnyheter 2009. Vårens absoluta glassnyheter. När jag sen klickar mig in på blogg.se ser jag att det är största nyheten. Glassnyheterna frontar naturligtvis blogg.se, varför tänkte jag inte på det. Jag är väll absolut inte den enda som bryr sig. Har letat bilder på glassnyheterna men GB verkar inte ha släppt dem ännu. Har bara hittat bilder med mediabanken.se på. Ska dock försöka mig på en liten recension av de 7 nyheterna. Utan att ha en egentlig aning om hur de smakar (förutom en!). De släpps officiellt i affärer på måndag, jag ska vara först som testare. Alla tack! Om några år när jag är Sveriges mest kända privat bloggerska får jag så klart alla hemskickade till mig. Härligt!
  Här är nyheterna;

Magnum Temptation Caramel & Almonds - Vänta lite nu, är inte det här en blandning av stor-favoriterna Magnum Mandel och Mandel Doubel Caramel. Det kan bli en succé för alla Magnum älskar. Själv är jag inget fan av Magnum. Jag tycker att de är så stora och jag mår nästan illa efter en hel. Ska jag vara helt ärlig har jag bara ätit en hel Magnum 2 gånger i hela mitt liv. Det ryktas dock om att de gjort Magnum'arna lite mindre, det är bra tycker jag. Ni gör det nog inte. Dessutom ligger de i en kartong. En liten mini kartong, precis som i alla andra länder förutom Sverige.

Nogger Mint - Jag gillar mint, men inte när det blir förmycket. Den här glassen kan vara god eller fruktansvärd. Vad tror ni?


Solero Berry Berry
- Förra årets Solero nyhet med smak av banan och jordgubb älskar jag. En perfekt kombination av krämig glass och läskande isglass. Jag vet inte riktigt vad "Berry Berry" står för. Antar att det är några läskande bär som kan vara goda i sommarvärmen.

Sandwich Stracciatella - En vanlig sandwich fast istället för vanlig "vanilj" glass är det här glass med chokladkross. Det tror jag blir gott, lite nytänkt men inte så stor skillnad mot innan. Kanske en aning tråkig, och ett säkert kort.

Lemon Age - Årets barnglass. Förra året var de Girlie, de verkar ha tagit åt sig av kritiken och har i år skapat en glass som passar alla. Den innehåller någon sorts gelé. Konstigt. Men alla kids älskar den antagligen. Den har förståss något med Ice Age att göra, får fråga min kära bror om  han har någon aning om det kommer någon ny film eller så. Det brukar alltid vara så. GB sammarbetar med Disney Pixar.

Ben&Jerry's Wich - Det här är den enda glass jag egentligen kan uttala mig om. Den här glassen har funnits tidigare men har bara sålts på Pressbyrån om jag inte har fel. Och 7eleven. Den här glassen är jätte god, har ingenting annat att säga. Hoppas den sprider sig lite i landet. Att den kommer upp hit. Ben&Jerry's Wich är godgodgod!

Magnum Temptation Chocolate - Choklad-bomb+Magnum. Det är sant. Alla som älskar choklad älskar garanterat den här, jag tycker  att den verkar god. Bra, men kommer aldrig orka en hel!





Ja, det här blev lite rörigt. Snart kommer ett officiellt smaktest från mig. Fortsätt läsa, jag bloggar - du läser.


Kommentarer
Postat av: Ursula

Svar: ja jag får se vilken det blir, men de lutar mot den första :D

2009-02-27 @ 13:08:29
URL: http://inexpressible.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0