Kaosig hemkunskap, plättlätt engelska prov.

Ni anar inte hur skönt det är precis just nu. Inga läxor (egentligen spanska till imorgon men eftersom våran lärare har varit sjuk hela veckan vet vi inte vad vi ska ha..) att plugga eller göra. Så himla skönt! Tror inte att jag har haft en dag utan någonting att göra på jätte länge. Det är nästan alltid någonting. Puuh, extra skönt eftersom jag har haft en lång dag idag. Det har dock inte varit så jobbigt som det brukar vara på torsdagar. Det är bra, ingen orkar egentligen torsdagarna som är så dryga att de nästan tar livet av oss 8b:are. Vad duktiga vi är som faktiskt klarar det! Be proud!

Jag hade som ni vet engelska prov idag, det var lätt som en plätt. Eller plättlätt som man också kan säga. Jag kanske har gjort några slarvfel, det gör man nästan alltid på prov. Man vet så väl att man kan det men ändå gör man något litet fel som man blir så himla irriterad på. Känner ni igen er?

Det blev lite kaosigt på hemkunskapen. Jag + Karin och Sofh hade valt att göra lasagne. Den blev extremt lös, köttfärsen som skulle vara i var verkligen köttfärssås. Med betoning på sås. Köttfärssås. Smaken var det dock inget fel på, synd bara att såsen kokade över så att vi fick skrubba med svinto hur mycket som hellst. Här kommer iaf två (klickbara) bilder.

En med förberedelser och en med färdigt resultat. Jag tycker att det mest ser ut som en misslyckad pizza eller nåt.

Kommentarer
Postat av: emmali

sv; håller verkligen med dig! Hon måste ha någon konstig sjukdom som hon blir sjuk av minst 1-2 ggr i veckan, knepigt.

2009-02-12 @ 20:20:30
URL: http://emmaliii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0