Skyll det på blogg.se


Jag har varit dålig på uppdateringar de senaste dagarna, det är jag väl medveten om. Men jag har faktiskt försökt, det har varit blogg.se som spökat - igen! Funderar allvarligt på att byta. Kanske till devote.se, det lär ni ju märka. Hursomhellst har jag haft en del för mig. I onsdags hade vi lite fri bild på bildlektionen. Det händer inte så ofta. Jag och min vän Karin passade på att göra sånna här vik-figurer. Man målar en bit var utan att veta vad den andre gjort. Resultatet ser ni på bilden här ovanför. Porträttet däremot är helt och hållet mitt verk. Fick för mig att börja rita av Karin, jag är ingen vidare konstnär eller hur. Alla ni som vet vem Karin är ser lätt att det inte är det minsta likt. Inte någonstans. Jag började med håret och när jag märkte att det blev dåligt ritade jag mest på skoj, hon har ögonbindel och hennes smille är fyrkantigt. Ta det inte allvarligt kära läsare. Gör inte det.

Igår, torsdag, fick jag + Sofh + Frida + Alex uppdraget att istället för att laga potatis och indisk kycklinggryta på hemkunskapen ansvara för dukning och tillverkning av semlor. Vi sammarbetade proffsigt och delade upp arbetet fint. Jag tog huvudansvar över dukning+bordsplaceringen. Det blev lite bus med grädden. Men ni behöver inte vara oroliga, det var inte grädden vi la på semlorna. Nej nej, detta var ett annat litet bus. Nämner inga namn dock, jag kan även säga att jag inte var inblandad. Jag fick skrattfnatt. Eller vad vi nu ska kalla det. Sofhia och jag hade en rolig dag med en massa skratt. Dessutom fick vi båda MVG på hemkunskapsprovet veckan innan, det gjorde vi bra!

Vet ni vad? Nu har jag sportlov! Vi är typ sist i hela världen med att få det, och det är fint väder. Väldigt kallt förståss men solen skiner och om man sitter inomhus och kollar ut får man vårkänslor. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0