Söndag med plugg och tennis.

Hej på er,
dagen har tillbringats hemma och jag har gjort min engelska läxa helt klar - det känns väldigt bra. Har även pluggat optik. Fast det är så himla tråkigt. Längtar faktiskt till tisdag då jag ska göra mitt prov så jag inte behöver jobba med optiken mer. Är less på det nu.

Jag har även försökt fixa en ny bloggdesign. Men jag förstår inte riktigt det nya bildredigeringsprogrammet jag har laddat ner. Det är komplicerat men samtidigt väldigt bra. När jag har lärt mig det bättre kommer det gå mycket bättre. Av misstag klickade jag bort en massa fält, och nu är alla bilder jag försöker mig på täckta med rutor. Ska försöka få till det!

Och om ni är lite sportintresserade kanske ni har koll på att Australian Open finalen alldeles nyss tog slut. Min tennis-spelande bror har så klart kollat på hela matchen som varade i 4 timmar och 23 minuter. Han är glad eftersom hans favorit och idol Rafael Nadal vann. Jag har faktiskt försökt hänga med lite i matchen, men tennis känns komplicerat. Alla konstiga ord och fraser. Men jag lär mig, jag tror att jag förstår ganska bra. Tennis är åtminstone inte lika komplicerat som offside regeln i fotboll. Den lär jag mig aldrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0