Tema Mango

Skolan har förresten gått finemang, lite måndagströtta var vi väll alla men trots det har dagen varit bra. Finemang kanske var lite överdrivet dock, dagen har varit bra.

Ni kan nog inte gissa vad jag gjorde igår kväll, det skulle jag inte heller kunna. Igår kväll lagade jag väldigt god mat, jag lagade allting helt själv! Det var en hemkunskapsläxa och jag är så himla förvånad och faktiskt stolt över mig själv som gjorde den där maten. Himla gott blev det också. Visar bild senare, tyvärr kom jag på att fota först när huvudrätten var slut. Ni får bilder på min efterrät. Jag hade tänkt mig 3-rätters men i brist på fantasi och tid blev det ingen förrät. Till Varmrätt serverade jag Chiligrillad lax och mango sallad. Jag älskar mango, kanske blir ni inte förvånade om jag berättar att efterrätten var "Frozen mango yoghurt sorbet". Sjuukt gott!! Och enkelt, men det behöver inte nämnas. Om ni vill kan jag lägga upp receptet, jag delar gärna med mig av mina godingar. Glömde jag att berätta att jag älskar mango?

I Umeå var det lika trevligt som vanligt. Min kusinvitamin Evelina hade sin första balett lektion och hon var super söt. Hon är ju knappt 5 år, så om hon fortsätter kommer hon att bli väldigt duktig. Hon har baletthållningen  i kroppen - det märks.
Min moster blir bara större och större, har jag förresten berättat att hon är gravid? Jag får en liten kusin i början av maj. Det är så himla kul, vi är alla så himla glada. Hon är väldigt stor så mina misstankar om att det är två små bebisar är stora - trots att de bara hade varit en på ultraljudet. Men vem vet, det finns alltid de gånger läkare kan ha fel. Vi får helt enkelt se. Jag blir glad även om det skulle vara 4 stycken där inne.

Vi har förövrig sjukt mycket snö här nu. zappade förbi nyhetsmorgon på tv4 imorse och då pratade de om hur härligt det är här uppe i norrland. Vi har sååå mycket härlig snö. Det är inte sant. Snödrivorna är nästan 3 meter höga och igår snöade det nästan 40 centimeter. Kan ni förstå?! 40 centimeter är mer än en normal linjal. 40 centimeter är sjukt mycket. Tyvärr sa min morfar att det skulle snöa mer inatt. Det var dessutom 20 minus grader imorse. Jag är så sjukt trött på snön just nu. Har försökt få till någon bra bild men allt är bara vitt (överraskning!) och hemskt. Jag skojjar inte, jag kommer aldrig att klara av en sån här vinter tíll. Det har varit sjukt kallt och väldigt mycket snö. Det är för mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0