Tuesdag

Hola!
Först av allt tänkte jag meddela att jag ändrat mig ang. min header. Den får vara så där stor, det känns lite annorlunda. Det var faktiskt Nathi som fick mig att tänka om, tack N. :)

Skolan tänker jag också berätta om. Dagen började med svenska där vi ser på Romeo & Julia, och efter det hade vi musik. Halva klassen fick idag gå till datasalen för att hitta svar på frågor om musik historia - sjukt trist! Resten fick spela keyboard, jag och min vän Karin tillhörde de som fick vara kvar och spela. Karin sa till läraren att vi inte kunde någonting, han tolkade det nog som om vi var helt värdelösa. Han behandlade oss som om vi hade någon sorts sjukdom.
Karin menade inte att vi var helt värdelösa. Vi visste inte var de olika akorden var bara.

Kolla på den här bilden (den är klickbar och blir då större) han verkligen markerade att det går fyra slag på en hel not, sånt kan vi redan. Det hade varit nog med ett C som det egentligen skulle vara. Sedan fick vi dessutom tjata till oss att få veta alla akorden som resten av gruppen skulle spela. Vilken jobbig lärare! Okej, jag är inget musikaliskt underbarn men lite kan jag ju faktiskt. Man behöver inte vara övertydlig och fråga två gånger extra om jag verkligen förstår när jag uppenbarligen har förstått och spelat rätt.


På dagens no lektion sysslade vi med sådant här, magnetfällt och grejer. Vi har precis börjat med magnetism och ellära. inte något direkt kul men bättre än optik iaf. Jag avslutade det idag. Gjorde provet dvs. Det gick rätt så bra, hade fel på en uppgift. Jag hade gjort en konvex spegel när jag egentligen skulle gjort en konkav. Blandade helt enkelt ihop de två. Men min lärare verkade inte ta det som något större problem. Och det var ju bra. Det blev VG på det, är iaf nöjd eftersom man inte kunde få MVG. Fast det känns ju lite typiskt att jag blandade ihop den där spegeln med den andra. Hur är det man säger? Man lär av sina misstag, eller?

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hihi, glad att jag hjälpte :))

2009-02-03 @ 20:14:39
URL: http://saranathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0