FSIF

Idag är det fsif. Första skoldagen i Februari. Kan ni förstå att det redan är februari? Även om månaden inte passerat speciellt snabbt känns det lite som om det fortfarande är november, eller möjligtvis april. Vilken kan jag inte riktigt bestämma mig för men det känns definitivt inte som februari. Skum känsla.

Skolan har gått bra, skönt att börja med måndag efter mitt relativt långa uppehåll. Måndagar är helt okej skoldagar. Inte superlång, och lagom långa raster. Ni kanske redan är medvetna om att jag verkligen avskyr att missa något i skolan? Eller, det är egentligen inte missandet som är jobbigt - det är att komma tillbaka och se hur mycket man missat och behöver ta igen som är jobbigt! Denna vecka har jag skol-saker att göra varje dag, trots att min mentor Malin tyckte att hela 8b's vecka var luugn. Jag håller inte med. Har spanska prov på fredag och jag har knappt en aning om vad vi ska kunna! Det gäller att plugga som bara den. Och ikväll ska jag plugga det sista inför optik provet imorgon.

Nej, vad säger ni? Vi börjar bli ganska uttråkade på det här med skolprat, eller? Jag känner att jag snöat in lite mycket på det nu. Alldeles strax ska jag istället berätta om en liten händelse jag för några dagar sedan upplevde. Jag är säkra på att ni vill veta, det är klart ni vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0