Koögon och hästtänder

Idag är det tisdag, fettisdag. Jag har inte ätit en enda semla och har inga planer på att göra det heller. Jag gillar faktiskt inte semlor, jag gillar inte mandelmassan och jag mår illa av för mycket grädde. Dessutom är jag överkänslig mot mjölkprodukter så om jag äter för mycket får jag hemskt ont i magen :( Däremot har jag tänkt äta en vanlig bulle, min mamma har bakat otroligt goda. Det gör hon alltid men den här gången blev de lite extra goda! Min mamma vill göra allting själv, hon har tillochmed gjort mandelmassan själv! Väldigt ambitiöst, jag förstår inte hur hon orkar.

Var tillbaka i skolan idag också, efter några dagars sjuk uppehåll. Det var väll inte med ett överlyckligt humör jag vaknade imorse och visste att nu måste jag upp från mitt varma duntäcke och upp till skolan. Det är ju egentligen inte jätte lockande. Skönt att jag prickat in och varit sjuk på dagar då jag inte missat något viktigt iaf, det är ju det jobbigaste med att vara sjuk. Eftersom vi har sportlov nästa vecka är det ganska lugnt i skolan, två lektioner såg vi på film och på de andra pratade vi mest. Förutom på svenskan då vi hade oförberett DLS prov i läsförståelse. Jag blir alltid så stressad av läsförståelse, även om det inte är speciellt svårt. Gillar faktiskt ordförståelse lite bättre, eller läshastighetstesten som brukar vara. Men värst av de alla är ju hörförståelsen. Det räcker med att någon rör sig liiite för att man ska bli störd, jag blir också väldigt stressad av den delen. Våran musiklektion var ganska kaotisk. Vi arbetar med musikhistoria och det är ju sååå intressant. (observera stor ironi) Ingen, absolut ingen som var på lektionen idag kan ha tyckt att det var speciellt intressant. Inte jag heller, trots att jag försökte vara duktig och anteckna lite då och då. Barock hit och barock dit. Blablablaa. Säg ett tillfälle då jag verkligen kommer ha nytta av mina kunskaper om kastrater, cembalo och Bach! Hörde jag någonting? Nej, nej. Möjligtvis om jag spelar typ TP eller nåt. Aldrig annars. Så himla onödigt, det är roligare att spela instrument eller se en film. Tillochmed en film om den där Händel.


(Bilden är klickbar, klicka på den för att se i större format)
Något som faktiskt var rätt kul idag var epa-lektionen. Epa är Eget Planerat Arbete. Man väljer själv vad man vill göra, vilken lärare man vill ha osv. Det är bra när man har många läxor eller många prov att göra men som de senaste veckorna då jag inte haft speciellt mycket att göra har det varit rätt onödigt i mitt liv. Idag valde jag att på börja läsläxan och då skulle man skapa bilder i huvudet hur man tror att det ser ut, luktar osv. En person beskrevs med koögon och hästtänder. Jag som inte är speciellt mycket djurvän frågade min vän Karin vad som menades med koögon, det ser ni på den lilla figuren. Det föreställer ett ansikte i profil med koögon som pekar uppåt och under en näsa. Jätte snyggt!
Det andra kan ni se att det är hästtänder, grässtråt ritat med bläck la våran lärare Stefan (världens bästa, utan tvekan!) till, coolt! Ni ser väll hur mycket jag fick ut av den lektionen, ärligt talat läste jag bara 5 sidor. Resten av tiden pratade jag om koögon och hästtänder med Karin. Inte jätte bra, men sånna lektioner måste man också få ha. Jag som är så duktig hela tiden, eller hur?

Ledsen för ett sjukt långt inlägg, jag försökte kompensera med en liten bild. Ha en bra tisdag gott folk. Njuut!

Kommentarer
Postat av: Ulrica Bylund

Hej!

Jag får lära mig så mycket av din blogg. Vad girlie21 är, hur du upplevt händelser som till och med jag varit med på. Du är ju en så bra tjej. Du är helt enkelt TOPPEN, underbar, cool, snäll, vacker och begåvad....nej nu ska jag sluta rabbla...jag har sån tur att just jag är din moster. Snygg look på din blogg det blivit förresten. Love you från moster

2009-02-25 @ 21:23:29
URL: http://felicialovgrens.blogg.se/
Postat av: NATHALIE

Sv; Okej, men det låter ganska bra att bara ta det lugnt oxå! :) Vila upp sig till skolan börjar igen! :D



<3

2009-02-25 @ 22:58:43
URL: http://saranathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0