Matematik är min grej?

Oj, min dag har verkligen varit konstig. Det hände en grej på skolan idag. En lärare blev hotad av en elev och sen en massa följder på det. Tycker så synd om läraren. Hon är verkligen en sån här snäll och trevlig lärare, jag har haft henne i svenska en termin, och eleven som gjort det måste vara helt fullkomlig störd. På riktigt. Jag brukar inte använda vissa ord men det finns vissa personer som man verkligen funderar på vad de har för tankar. Jag tycker inte att det är okej när de gör saker, har samtal med föräldrar rektorer och lärare och sedan inte lär sig ett dugg av sina misstag. Då borde de få hemskolning, ja. Jag tycker faktiskt det - alla har rätt till skola och alla är lika mycket värda - men så är det inte riktigt! Beter man sig så dålig borde det få lite grövre konsikvenser. Och ja, jag vet..man ska sätta sig in i deras situation. Jag är inte rätt person att döma kanske, jag har aldrig varit med om ett möte på rektorns kontor eller något sådant. Men hallå?! Vissa saker gör man bara inte. Jag hoppas iaf att personen som hotat läraren idag ber ordentligt om ursäkt och byter skola. Eller byter kommun, tack.

Ska jag vara lite positiv också? Fick veta mitt resultat på matteprovet jag gjorde för lite mer än två veckor sedan. MVG! Så himla härligt! Yesyesyes! Efter lektionen bad min lärare Lasse mig att stanna. Jag gjorde det och han sa att eftersom jag är så matematiskt duktig ska jag efter jag gjort nästa prov göra andra uppgifter, satser  och sånna grejer på internet. Så att jag kan utvecklas. Håller med Lasse, han sa ungefär "Det kan bli rätt långtråkigt när du bara jobbar, gör prov, jobbar, gör prov och sedan står du ändå där i nian med ett MVG. För det är det enda betyg jag skulle kunna se dig sluta nian med" Det låter ju bra, vad annat kan jag göra. Än att tacka och ta emot? Jag vill lära mig så mycket som möjligt och trots att jag vet att jag får MVG vill jag ju så klart inte bara jobba på och inte utvecklas speciellt mycket alls. Jag har alltid haft lätt för matematik.

Imorgon har jag handbollsregelförhör, hoppas att jag kan dom bra. Det skulle kännas bra att få dem ur världen, en läxa att bocka av på listan med läxor och prov som aldrig blir kortare. Ha det bra bloggisar, vad tycker ni om den nya designen då?

Kommentarer
Postat av: elin

Jag tycker du överdriver med att den här personen ska byta skola och kommun. Som du säger vet inte du alls vad det innebär, för jag antar att du inte haft liknande problem i din uppväxt osv. Jag tycker faktiskt riktigt synd om eleven, trots att den får skylla sig själv en smula, men att hoppas att eleven byter skola och att den eleven ska få hemskola tycker inte jag är rätt, och så vitt jag vet så har den där eleven haft mycket extra hjälp med skolan och haft något liknande hemskola, och det kanske inte fungerade? Något är ju problemet och problemet måste ju lösas och jag tror inte man löser problem genom att bara flytta runt dem till nästa person.

2009-02-05 @ 18:20:56
URL: http://elinomhus.blogg.se/
Postat av: emmali

Nej vad taskigt skrivet, visst man får ha sina åsikter om saker&ting. Men det märks ju tydligt att du inte vet vad allting handlar om.. Hur kan du ens kalla personen "störd"? Och varför ska han behöva byta skola eller kommun? Hade du vetat vad allting handlat om kanske du inte skulle skriva sådär. Visst, man ska inte hota någon människa, och vad jag har fått höra så var det en ren lögn att han hade hotat och "knivhotat" och allt som folk pratar om. Saken var den att personen var påväg in i klassrummet för att prata med Nina om någonting som hade hänt förut och hon, ja hon tog det som ett hot. Alla pratar så jävla mycket, jag tycker folk borde ta reda på fakta innan dom snackar. Inge illa menat, men hur kan man skriva nått sånt som att personen är störd, ha du ens pratat med personen någon gång? Visst han gjorde antagligen någonting som gjorde Nina upprörd men inte är han väl störd för det, inte ska han få behöva byta skola, eller kommun eller få hemskola för det? Som elin säger, du vet ju faktiskt inte vad han har varit med om, vilken uppväxt han har haft eller om han t.o.m har haft hemskola- och det kanske inte hjälper? Ja, det var det jag hade att säga.

2009-02-06 @ 16:17:04
URL: http://emmaliii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0