Ja må jag heta, ja må jag heta.

Idag är det (som ni borde veta) 14 januari. Gissa vem som har namnsdag? Jag så klart! Och så klart alla med namnet Felix så klart. Jag känner två. Grattis. Jag tror att jag firar namnsdagar mest (och bäst) av alla. Livet blir mycket roligare om man firar mer. Därför borde namnsdagarna firas mycket mer. Ja må jag heta, ja må jag heta nanananana (fast ni måste sjunga ja må du heta, ja må du heta osv.) Mycket trevligt. Jag började dagen med att påminna alla lite om vem som faktikst har namnsdag. Och så klart att säga grattis till en Felix. Namnsdagar är viktiga!

Har ni förresten märkt att dagarna blivit mycket ljusare. Halv 3 kunde man fortfarande se något utomhus. För en månad sedan skulle det knappt gå. Nästan inte alls.

Skolan idag har varit helt okej. Men inte lunchen. Hoppas på något bättre mat i framtiden. På bilden började vi med ett nytt projekt - design! Jag tycker personligen att det känns jätte kul. Hela det här projektet som är ett sammarbete mellan bild och slöjd har deadline v.18 så vi har ju ganska lång tid på oss. Det är bra. Problemet är bara att jag inte har någon idé om vad jag vill designa. Jag kommer säkert på någonting. Design är grymt kul. Det har jag alltid gillat!

Jag kommer tyvärr inte hinna blogga mer idag (tror jag). Jag ska göra lite research som jag behöver till mitt SO arbete. Mitt ämne är "Nordens övriga näringar", jag behöver lite siffror och mer info om island. I läroboken finns det bara typ 10 rader. Dock får det max varra en A4, jag har material som kan räcka till fem! Jag avskyr verkligen att göra sånna här korta saker. Särskilt när jag verkligen kommit igång och skulle kunna skriva hur mycket om mina egna funderingar som hellst. Jag hoppas verkligen att jag får minst VG+ på det här arbetet. Så mycket arbete jag lägger ner och med tanke på hur mycket det finns att skriva om Norge (de har ju utan tvekan mest text) respektive Island. Jag gör grundlig research helt enkelt! Idag ägnade jag dyrbar tid åt att slå i kartböcker för att se något samband med vilken geografisk placering alla länders största industri städer ligger. Det ni! Ambitiöst eller hur?

Kommentarer
Postat av: Sofia Lundgren

jag vet inte riktigt heller vad jag vill göra på designen, jag tycker att det är kul att inreda rum men jag kan ju knappast bygga ngt på träslöjden så jag tror att jag kommer välja att sminka och knäppa kort på det! :)

2009-01-14 @ 16:00:46
URL: http://sofiaalundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0