Stress, stress stressigt.

Just nu kan jag meddela att jag är sjukt stressad, det känns verkligen som om jag har en miljon saker att göra!
Och hur fungerar jag under stress? Hm, ibland otroligt bra - dvs väldigt snabb. Men ganska ofta gör jag ingenting av det jag egentligen borde. Jag borde verkligen inte sitta här och blogga när jag har så mycket annat att göra (skriva klart SO-uppgift, packa, repetera det sista inför matteprov imorgon, packa lite till, packa handbagage, rota fram sommarskor från våran skogarderob och packa lite till). Nämde jag att jag avskyr att packa? Jag tar alltid med mig på tok för mycket, men det är inte så lätt att veta vilka kläder jag har lust att bära. Alltså tar jag med mig alldeles för mycket.

Skolan diag gick iaf bra, har inte hunnit göra så mycket alls. Vi går fortfarande inte helt på högvarv efter jullovet. Och nu när jag bara ska vara i skolan imorgon har jag ännu mindre att göra.

Jag har somsagt matteprov imorgon, men ni 8:or på ytterlännässkolan kan vara luugna - ni har det inte. Om jag inte minns fel har alla andra prov på kap. 3 på torsdag men eftersom jag inte befinner mig på skolan då ska jag göra provet på kap. 3 och 4 imorgon. Det är finemang och perfekt. Ligger så pass långt före planeringen att jag redan hunnit repetera allt - två gånger! men jag vill för säkerhets skull göra lite till. Fast egentligen pluggar jag aldrig inför matteprov, det jag kan är det jag kan, förutsätter att mina egna kunskaper räcker när det gäller matte. Alla andra prov sitter vi alla och pluggar stenhårt ända fram till kvällen före. Eller hur? Men detta prov är lite konstigt, jag tycker åtminstone att det är värt att kolla igenom ett par gånger. För att vara helt säker, liksom. Hoppas att ni har det lite lugnare än mig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0