Fredag och -28 grader!

När jag vaknade imorse var det -28 grader utomhus. Vi snackar riktig norrländsk vinter nu gott folk. Jag tror att det är mitt köldrekord faktiskt. -28 är för mycket. -5 är mer lämpligt i några veckor på vintern. Jag var inte ett dugg sugen på att kliva ut genom dörren alls. Hellst av allt skulle jag stannat hemma under mitt varma duntäcke och sovit minst 3 timmar till. Men jag tog mig i kragen och åkte till skolan.

Väl framme kom jag på att vi hade inställd KF (Mentortid) idag. Så 8b började inte förrän 8.35/8.40 - trodde vi. Alla spanska-elever väntade snällt och vänligt på Claudia som vanligt men hon dök aldrig upp. Det visade sig att hon var sjuk idag igen. Typiskt! Det var alltså en timme kvar till nästa lektion!! Jag som inte ens skulle vara med på idrotten (kände att jag vill bli av med min förkylning för gott, och den försvinner inte om jag är med på idrotten ju..är väldigt less på att ständigt ha en rosslig hosta och sådant jobbigt). Jag försökte få tag på mamma och höra om det var ok att jag åkte hem, kändes så onödigt att vara kvar. Men henne fick jag inte tag på. Synd!

Jag har varit hemma några timmar nu och det första jag gjorde var att ta på mig mjukiskläder. Jag brukar ha bekväma (och snygga!) kläder i skolan också men det är ju extra härligt att ta på sig andra mjukare kläder när man är iskall som en isglass. Eller hur?

I typ två veckor har jag hållit på med en års-resumé över 2008 - den är rejalt försenad och jag blir aldrig klar. Ska försöka få den färdig idag. Eller åtminstone någon dag i helgen. Det ska jag verkligen försöka ordna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0