Årsresumé - nollåtta

Här kommer min otroligt försenade årsresumé som jag skrivit på sedan 30 december - 08. Försenad och jag har ansträngt mig för att komma ihåg så mycket som möjligt. Mitt kamera album i mobiltelefonen har varit till stor hjälp kan jag dock erkänna. Trots mitt väldigt bra minne kan jag inte komma ihåg allt.


I Januari fick jag kontakt med min ett år yngre kusin Rosanna. Tack vare världens bästa Yasmine och hennes syster. Det är verkligen något jag är glad över. Kommer alltid vara tacksam över det, Y och D. :)

Efter månad número uno kommer Februari, då gick jag en iiiiskall promenad på skolans friluftsdag (Latberget-Kyrkviken t/r) tillsammans med Malin och Nathie. Stod i skolkafeterian en massa gånger och hade det kul. Började sukta efter GB's glassnyheter och hade "Gummibjörns-dagen" med Karin. Vad det innebär kan vi ta någon annan gång...

I Mars var jag på tv-inspelning (Talang 2008), fick en till liten kusin. Det blev en Elliot :) Shoppade supersnygga skor från Fred Perry och längtade efter våren.

I början av April åkte jag slalom med stil i Åre. Det var kul. Jag började leta efter den perfekta bikinin och precis i slutet av månaden åkte jag ner till(för första gången med nattåg, det glömmer jag aldrig!) Lomma för att hälsa på Amanda och resten av fam. Schill.

De första dagarna i Maj spenderades alltså i Skåne och jag hade det jätte trevligt. Jag försökte hitta de perfekta skolavslutnings kläderna. Orienterade jätte konstigt med Sofh och hade bara ben utomhus för första gången detta år - men blev förståss förkyld precis efter. Vi hade Reklam tema i Svenska och SO och skulle göra reklam för våran hembyggd. Hade ännu en orientering och det var hemskt! Karin, jag och Sofh sprang heeelt fel och det glömmer vi nog aldrig heller. Några dagar var det typ 5 grader utomhus och min varmavarma vinterjacka åkte på igen. Kalla mig  konstig eller galen, men jag frös inte iaf. I skolan hade vi vääärldens tråkigaste tema dag. En "hembyggdsdag" och min klass fick besöka någon urtrist gammal (med betoning på gammal) hembyggdsgård i Forsed. Kommer ni ihåg den dagen? Jag glömmer den aldrig!

11:e Juni hade jag min absolut sista dag som 7b:are. Vi hade OS-dag och dåvarande 7b var bäst som vanligt. Trots att vi inte vann men vi hade någorlunda roligt och jag filmade ett litet kort klipp som är såå roligt att jag nästan dör. Fredagen den trettonde hade vi skolavslutning. Det började (så klart) regna precis när den skulle börja och alla elever gick in med blöta kläder. Jag fyllde fjorton år den 29:onde och hade så klart fint väder på min födelsedag. Att fylla år på sommaren är verkligen att föredra.

I Juli hände en massa saker. Jag var på kusinträff på Gotland. En sak som jag aldrig glömmer, jag träffade en massa trevlig släkt som jag aldrig träffat förut. Och sommar-Gotland är underbart. Har ni aldrig varit där - åk dit! Här kan ni läsa en artikel från kusinträffen. Och för att ge lite credd till mig själv kan jag meddela att på frågesporten fick jag alla rätt och blev en av kvällens tre vinnare. Det var väll utomordetligt bra gjort av mig? Från Gotland åkte vi vidare mot Malmö för att hälsa på fam. Schill - det var som vanligt jätte trevligt! Vi var i Danmark bl.a och gjorde så klart en massa saker. Därifrån åkte vi till Stockholm. Jag träffade min vän Yasmine och Linus fick äta på Pizza Hut (han älsar det verkligen!)

Augusti kom och jag och min bror firade 080808 med att se hela OS invigningen (jag somnade ett tag...) och med att vara vaken exakt 08.08. Jag var på GIF-AIK och vad jag kommer ihåg åkte vi lite fram och tillbaka till Umeå då och då. Jag började åttan men tog en liten mini paus bara efter första skoldagen. Min faster med familj som annars bor i Australien var i Sverige på besök och så klart ville vi träffas. Hela familjen tog tåget ner till Småland och hade det trevligt i några dagar. Det kändes verkligen bra att träffa min släkt på pappas sida igen, det blir inte jätte ofta eftersom avståndet är rätt stort. Väl tillbaka i skolan hade jag en mardrömsdag rätt tidigt. En skogsdag då vädret var hemskt! Iskallt och regn är bara förnamnet, det glömmer vi väll aldrig 8b?

September var en relativt händelselös månad. Skolan rullade på som vanligt men i månadens slut tog hela familjen tåget ner till Stockholm för att se fotbollsderby. AIK mot Djurgården men tyvärr blev det oavgjort - hade förståss hoppats på vinst för gnaget men det var trevligt ändå. Derby på Råsunda ger en magisk känsla, tillochmed för mig som inte är världens största fan av sport.

I Oktober fyllde världens bästa Karin 14 år och det firade vi på skolan genom att ha ett "kak-kalas" på våran inställda lektion. På höstlovet tog vi tåget igen och denna gång till Skåne och Lomma för att besöka min vän Amanda och hennes familj. Det är alltid lika trevligt. Säsongens första snö kom också, men det så klart i Norrland.

Jag startade November med att vara jätte sjuk i nästan en vecka. Hade ingen matlust och mådde väldigt illa - var yr och allmänt sjuk. Min moster fyllde år och trots min sjuka åkte vi upp till Umeå för att fira henne. Skolan rullade på och jag fick som vanligt bra betyg på allt jag gjorde. Jag startade den här bloggen och julkänslorna växte sig starkare och starkare. En dag var jag och Angelica otroligt duktiga elever och fixade och trixade så att alla 8b:are slapp håltimmar hela dagen lång. Jag är verkligen stolt över mig efter den dagens bedrifter. Jag är bäst!

December som är lika med julkänslor för min del är alltid lika härlig och mysig. Jag älskar verkligen julen. Vi fick klyftpotatis i skolan och jag har faktiskt inte hämtat mig från chocken ännu. Det var mycket betygsnack och jag är nöjd med mina betyg. jullovet  var härligt och efterlängtat. Fam. Schill kom upp från Skåne för att uppleva en riktig vinter vid nyårsafton. Jag gillar alla högtider när man spenderar mycket tid med familjen och släkten, för mig är sånt viktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0